–غول رسانه های اجتماعی آمریکا سانسور چین?

چرا بايد اهميت بدي

فشار های سیاسی رو به رشدی بر غول های رسانه های اجتماعی آمریکا برای هدف قرار دادن ابتکارات اطلاعات غلط که توسط دولت چین حمایت می شود، پیش از انتخابات سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

  • جنگ اطلاعات غلط رو به رشد بین آمریکا و چین منجر به فشار بر بسترهای رسانه های اجتماعی برای اقدام علیه ادعاهای جعلی یا گمراه کننده توسط مقامات چینی می شود.
  • با انتخابات در افق انتظار می رود این فشار رشد کند – از هر دو جمهوری خواه و دموکرات.

سایت های رسانه های اجتماعی عمده، از جمله توییتر، فیس بوک و یوتیوب، در سرزمین اصلی چین ممنوع است. با این حال، در اوایل ماه مارس، یکی از انفجاری ترین اتهامات در میان COVID-19 همه گیر — که ارتش ایالات متحده ادعا شده بود که ویروس کوروناویروس به ووهان آورده بود — از یک مقام بزرگ چینی بیش از توییتر آمد. “آمریکا به ما یک توضیح بدهکار است!” ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، در یک پهن ساید بی چون و چرا که بیش از ۱۵۰۰۰ لایک و نزدیک به ۱۲۰۰۰ بار توییت کرده است، توییت کرد.

این قسمت نشان داد که بیش از چین ریاکاری در سیستم عامل مانند توییتر — برای شهروندان عادی مسدود شده اما برای تبلیغات و قلدری آنلاین توسط مقامات و دولت مورد پشت سر قرار ترول استفاده می شود. همچنین جنگ اطلاعات غلط رو به افزایش را که بین ایالات متحده از یک سو و دشمنآن از طرف دیگر به راه می وزد، برجسته کرد. و در حالی که غول های رسانه های اجتماعی آمریکا تا کنون تا حد زیادی با انتقاد مواجه شده اند به خاطر عدم توقف کمپین های آنلاین روسیه، از جمله دخالت آن در انتخابات سال ۲۰۱۶، آنها اکنون تحت فشار فزاینده ای قرار می گیرن تا علیه سوء استفاده مقامات چینی عمل کنند. رئیس جمهور دونالد ترامپ تهدید کرده است که تیک تاک را که سریعترین رشد برنامه اجتماعی جهان متعلق به شرکت چینی ByteDance است، ممنوعیت خواهد کرد. مایکروسافت در مذاکرات برای خرید بازوی آمریکایی TikTok است.

در زمانی که هیچ یک از دو حزب نمی خواهند به خطر بیندازد که در برابر چین ضعیف دیده می شود، این بررسی رو به رشد بر روی بسترهای رسانه های اجتماعی می تواند نه تنها از رهبران جمهوری خواه و دولت ترامپ، بلکه از دموکرات ها نیز آمده است.

از زمان توئیت ژائو:

  • در ماه مارس، شبکه تلویزیونی بین المللی CGTN که تحت حمایت دولت چین قرار دارد، یک ویدیو یوتیوب عربی را ارسال کرد که نشان می داد این ویروس ریشه های آمریکایی دارد.
  • در ماه آوریل، روزنامه مردم در فیس بوک پیشنهاد کرد که آزمایش آنفلوانزای مرغی دوباره آغاز شده ممکن است منجر به شیوع COVID-19 شده باشد.
  • در همان ماه، دفتر سفیر چین در فرانسه، یک انیمیشن را توییت کرد که از ارقام لگو برای لامپون پاسخ آمریکا استفاده می کرد و پیشنهاد می کرد چین سعی کرده بود به آمریکا از تهدید بلندی ویروس هشدار دهد.

هيچ کدوم از اين ادعاها توسط هيچ مدرکي پشتونيست اما تلاش های چین نه تنها هدف ایالات متحده بوده است. در ماه ژوئن، توییتر ۱۵۰۰۰۰ حساب جعلی که توسط دولت چین برای دفاع از کلمپ این کشور بر سر معترضان هنگ کنگایجاد شده بود را از کار گرفت. و در میان تنش در مرز هیمالیا بین چین و هند در سال بعد در ماه، هو Xijin، سردبیر در دولت مورد پشتگرمی جهانی تایمز، به طور شوم به هند هشدار داد. “با PLA به مذاب نخور” او در توئیت کرد و با اشاره به نیروهای مسلح چین گفت: “در غیر این صورت آنها به شما درس سنگین تر را می آموزند.”

کمیته امور خارجه مجلس ایالات متحده شروع به ردیابی این تلاش های تبلیغاتی ، و حتی انتشار کارت های گزارش درجه بندی توییتر ، فیس بوک و یوتیوب در مورد چگونه آنها به خوبی مبارزه با چنین اطلاعات غلط از بازیگران خارجی است. قبلی دریافت کرده است D – ، در حالی که یوتیوب کردم C – و فیس بوک C +.

حزب کمونیست چین سوء استفاده از حق اصلاح اول ما، بنابراین من فکر می کنم شرکت های رسانه های اجتماعی مسئولیت.

“مایکل مک کول”، کمیته امور خارجه مجلس

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im