این Erasure فلسطینی از مغلوب ساختن پیشی جستن خاورمیانه “طرح صلح” یک صد سال سابقه

یادداشت سردبیر: این گزیده ای از دانشگاه کلمبیا مورخ رشید مهدی به تازگی منتشر شده کتاب “صد سال جنگ در فلسطین: تاریخچه مهاجر استعماری فتح و مقاومت 1917-2017,” برنامه ریزی شده بود به اجرا در وال استریت ژورنال در این آخر هفته در آن بخش بررسی. در روز پنج شنبه حدود دو ماه پس از این مجله پذیرفته مهدی را گزیده ای برای انتشار یک ویرایشگر اطلاع او قطعه ای بود که به دلیل کشته آن را “احساس بیش از حد نزدیک به op-ed پایان این طیف است.” بخش بررسی بخشی از مجله را newsroom که قرار است به صورت مستقل از نظر آن گروه که حفظ یک unremittingly طرفدار اسرائیل موضع. روز قبل از تصمیم به انتشار مهدی کتاب گزیده ای از مجله چاپ یک سرمقاله که به گرمی با تمجید از مغلوب ساختن پیشی جستن دولت یک طرفه طرح برای فلسطین پیش نویس توسط رئیس جمهور در قانون Jared کوشنر. خواسته از نظر این مجله گفت: “از نظر کارکنان بخش هیچ ورودی به مقالات اجرا شده توسط بررسی ویراستاران. در تهیه هر هفته موضوع نقد و بررسی اخبار بخش سردبیران باید بحث های مداوم برای اطمینان حاصل شود که این مقالات در این بخش متفاوت از, مجله, نظر در بخش سرمقاله و op-ed قطعات. این می تواند مستلزم دشوار سرمقاله گیری, گاهی دیر در این روند به عنوان اتفاق می افتد در هر سازمان خبری. ما خوشحالیم که پروفسور مهدی را قطعه در حال اجرا است در رهگیری.”

این erasure از فلسطینی ها در صفحه نمایش این هفته به عنوان رئیس جمهور دونالد مغلوب ساختن پیشی جستن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پرده برداری یک طرفه “چشم انداز برای صلح” ممکن است غیر منتظره ای آشکار قانون بی اعتنایی اما آن را در راه های جدید. حذف جوهر از این جنگ است. من به یاد بود از این بازگشت در اوایل 1990s زمانی که من در اورشلیم زندگی می کردند برای چند ماه در یک زمان انجام پژوهش در کتابخانه های خصوصی برخی از این شهر قدیمی ترین خانواده ها از جمله خود من. من صرف بیش از یک سال و رفتن را از طریق گرد و خاکی کرم خورده کتاب اسناد و مدارک و نامه ها متعلق به نسل Khalidis در میان آنها من بزرگ دایی یوسف دیا الدین پاشا al-مهدی.

از طریق مقالات خود را من کشف یک دنیوی انسان با گسترده آموزش و پرورش به دست آورد و در اورشلیم مالت استانبول و وین. او وارث یک خط طولانی از Jerusalemite اسلامی و قانونی مأموران اما در سن جوانی, یوسف دیا به دنبال یک مسیر متفاوت برای خود. پس از جذب اصول سنتی اسلامی, آموزش و پرورش او را ترک فلسطین در سن 18 — بدون پدر خود را تایید ما گفت: — برای گذراندن دو سال در یک کلیسای ماموریت جامعه مدرسه در مالت. از وجود او رفت و به تحصیل در امپریال دانشکده پزشکی در استانبول و پس از آن با حضور او در این شهر رابرت کالج به تازگی تاسیس شده توسط آمریکا مبلغان پروتستان. برای پنج سال طول 1860s یوسف دیا با حضور برخی از اولین موسسات در خاورمیانه است که ارائه مدرن به سبک غربی, آموزش و پرورش, آموزش زبان انگلیسی, فرانسوی, آلمانی, و بسیاری دیگر.

با این آموزش گسترده یوسف دیا پر نقش های مختلف به عنوان یک دولت عثمانی رسمی: مترجم در وزارت امور خارجه مشورت در دریای سیاه روسیه در بندر پوتی فرماندار منطقه از کردستان به سوریه و شهردار اورشلیم برای نزدیک به یک دهه. انتخاب شد او همچنین به عنوان معاون از بیت المقدس به کوتاه عثمانی مجلس تاسیس شده در سال 1876 و او نانامی به بازی آموزش در رویال دانشگاه امپریال در وین.

به عنوان یک نتیجه از خود و خواندن و همچنین وقت خود را در وین و دیگر کشورهای اروپایی و خود را از برخورد با مبلغان مسیحی یوسف دیا بود به طور کامل آگاه از همه گیر و حدت اروپا ستیزی. او نیز به دست آورد قابل توجه دانش فکری ریشه صهیونیسم و او بدون شک آشنایی با “Der Judenstaat” و یا “دولت یهودی” توسط وینی روزنامه نگار تئودور هرتزل در سال 1896 منتشر شده و آگاه بود از دو رژیم صهیونیستی در کنگره در بازل سوئیس در سال 1897 و در سال 1898. علاوه بر این به عنوان شهردار اورشلیم او شاهد اصطکاک با مردم محلی باعث شد با اولین سال از نیا-صهیونیستی فعالیت شروع با ورود اولین اروپایی مهاجران یهودی در اواخر 1870s و اوایل 1880s.

یوسف دیا شده اند آگاه تر از بسیاری از هموطنان خود در فلسطین از جاه طلبی های نوپای جنبش صهیونیستی و همچنین به عنوان قدرت خود را از منابع تجدید نظر شود. او بخوبی میدانست که هیچ راهی برای آشتی صهیونیسم ادعا در فلسطین و صریح هدف از یهودی استقلال و حاکمیت وجود دارد با حقوق و رفاه فلسطین بومی ساکنان. در تاریخ 1 مارس 1899 یوسف دیا ارسال prescient هفت-صفحه نامه به رئیس خاخام Zadoc کان با این قصد که آن را به بنیانگذار صهیونیسم مدرن.

نامه آغاز شد و با بیان Yusuf دیا را تحسین هرتزل او محترم “به عنوان یک انسان به عنوان یک نویسنده با استعداد و به عنوان یک واقعی یهودی پاتریوت” و از احترام خود را برای یهودیت و یهودیان چه کسی به او گفته بودند “ما عموزاده.” او را درک انگیزه برای صهیونیسم فقط به عنوان او شانس آزار و اذیت که یهودیان موضوع در اروپا است. در نور از او نوشت: صهیونیسم در اصل “طبیعی زیبا و درست.” او اضافه کرد: “چه کسی می تواند مسابقه به حقوق یهودیان در فلسطین? من خدا در طول تاریخ این کشور خود را!”

Yusuf.Diya_.p6-1580486245

یک صفحه از نامه یوسف دیا ارسال به تئودور هرتزل.

تصویر: مرکزی رژیم صهیونیستی Archives

اما شهردار سابق اورشلیم رفت و به هشدار دادن از خطرات او گیراندم به عنوان یک نتیجه از اجرای پروژه صهیونیستی به صورت مستقل دولت یهودی در فلسطین ، هر چه محاسن صهیونیسم یوسف دیا نوشت که “وحشیانه نیروی شرایطی بود که باید به حساب گرفته شود.” فلسطین “است که ساکنان توسط دیگران است.” آن را به حال یک بومی که هرگز قبول بودن جایگزین و آن را “خالص حماقت” برای صهیونیسم به طرح را به فلسطین بیش از. “هیچ چیز می تواند بیشتر فقط و عادلانه” از برای “ناراضی ملت یهود” برای پیدا کردن یک پناهگاه در جای دیگر اما او نتیجه گرفت: “با نام خدا اجازه فلسطین بود سمت چپ به تنهایی.”

هرتزل پاسخ داد:—و به سرعت در نامه ای در 19 مارس ، نامه خود بود احتمالا اولین پاسخ رهبر جنبش صهیونیستی به یک قانع کننده فلسطینی در اعتراض به آن جنینی برنامه ای برای فلسطین. هرتزل به سادگی نادیده گرفته نامه پایه, پایان نامه, که در فلسطین در حال حاضر ساکنان توسط یک جمعیت است که نمی خواهد به توافق برسند تواند جایگزین. اگر چه هرتزل حال بازدید فلسطین یک بار در سال 1898 بازدید به پایان رسیده و همزمان با آن از قیصر ویلهلم دوم او (مانند اکثر اولیه اروپایی صهیونیست) تا به حال نه مقدار دانش و یا تماس با آن ساکنان بومی.

Glossing بیش از این واقعیت است که صهیونیسم بود و در نهایت به معنای منجر به یهودی کنترل از فلسطین هرتزل مستقر توجیه شده است که یک سنگ محک برای استعمارگران و آن را تبدیل به یک جزء اصلی بحث از جنبش صهیونیستی: مهاجرت یهودیان به نفع فلسطین بومی ساکنان. “این است که خود را به خوبی بودن خود ثروت فردی که ما را افزایش می دهد با آوردن در خود ما” هرتزل نوشت:, و اضافه کرد که “هیچ کس نمی تواند شکی نیست که رفاه کل کشور خواهد بود که در نتیجه خوشحال.”

هرتزل نامه خطاب به یک نظر که یوسف دیا حتی مطرح نشده: “شما دیگر مشکل جناب در وجود جمعیت غیر یهودی در فلسطین. اما چه کسی فکر می کنم از ارسال آنها را دور؟”

اما هرتزل دست کم گرفته بودند خود را خبرنگار. از یوسف دیا نامه روشن است که او درک کاملا خوبی که در این موضوع بود نه مهاجرت (به عنوان هرتزل قرار داده و آن را) “تعدادی از یهودیان” به فلسطین بلکه انتقال از کل زمین را به یک دولت یهودی. به جای هرتزل ارائه مضحک انگیزه که استعمار و در نهایت غصب از زمین های خود را با غریبه ها را به نفع مردم آن کشور است. هرتزل در پاسخ به یوسف دیا به نظر می رسد شده اند بر اساس این فرض است که اعراب در نهایت می تواند رشوه یا فریب خورده را به نادیده گرفتن آنچه که جنبش صهیونیستی در واقع در نظر گرفته شده برای فلسطین.

این مهربان نگرش نسبت به هوش و نه به صحبت می کنند و از حقوق از جمعیت عرب از فلسطین بود که سریال های مکرر صهیونیست های انگلیسی و آمریکایی رهبران در چندین دهه است که به دنبال به روز در حال حاضر. به عنوان دولت یهودی بود که در نهایت ایجاد شده توسط جنبش که هرتزل تاسیس به عنوان Yusuf دیا گیراندم وجود دارد به اتاق را برای تنها یک نفر یهودی مردم است. همانطور که برای دیگران “ارسال آنها را دور” بود و در واقع آنچه اتفاق افتاده است با وجود هرتزل را ریاکارانه سخن گفتن.

هرتزل نامه با اشاره به دیگر اعراب فلسطینی و سپس حدود 95 درصد از فلسطین ساکنان صرفا به عنوان آن “غیر یهودیان.” دولت یهودی هرتزل نوشت: “Der Judenstaat” را “بخشی از یک دیوار دفاعی برای اروپا در آسیا یک پاسگاه از تمدن در برابر بربریت.” هرتزل را مغرور بی اعتنایی از فلسطینی ها شده است تکرار بیش از چند دهه در حد گفتمان در ایالات متحده و اروپا و اسرائیل; در واقع, آن را به وضوح قابل شنیدن از کاخ سفید اخیرا در این هفته.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>