آمازون مستند: چگونه بی رحم الگوریتم درایوهای کنندگان به نفع E-Commerce غول پیکر بیش از دیگر خرده فروشان


ProPublica غیر انتفاعی اتاق خبر که به بررسی سوء استفاده از قدرت است. ثبت نام برای دریافت ما بزرگترین داستان به عنوان به زودی به عنوان آنها منتشر شده است.

در هفته دوم ماه مارس به بازار سهام و بسیاری از ایالات متحده کسب و کار کاهش یافت, پیتر Spenuzza شرکت افزایش بار لذت می برد غیر منتظره افزایش دهد. آمازون که در آن میله پروتئین به فروش می رسد پیشنهاد Spenuzza حفظ 18,000 بسته در آن انبارها از حد معمول 4,000 بر اساس افزایش تقاضا برای بادام و عسل و طعم دهنده های دیگر.

تقاضا در آمازون که هنوز هم نزدیک است که به اوج شمار یک معضل برای Spenuzza. افزایش میله نیز به فروش می رسد در مواد غذایی زنجیره ای در سراسر کشور. اگر چه خود Irvine, California, گیاه شده و در حال اجرا در ظرفیت تولید در او نیست به اندازه کافی میله برای ارسال هر دو به آمازون و به تمام آجر و ملات خرده فروشان نیز افزایش سفارشات خود را. یک هفته در ماه مارس زمانی که او خارج از بورس در آمازون, آن, الگوریتم تنزل مقام خود لیست محصول در آمازون و نتایج جستجوی خود حذف تبلیغات. افزایش بار کاهش یافت و از 2000 به 8,000 در آمازون “بهترین فروشنده” رتبه بندی در مواد غذایی دسته اجازه می دهد رقبا به leapfrog او.

با نام تجاری هفتگی آمازون فروش نیز با کاهش 25٪. نگران Spenuzza تصمیم گرفت به طور منظم ارسال e-commerce غول “سهم شیر” موجودی خود و کشتی هر چه به سمت چپ برای هر کس دیگری است.

“من انجام داده ام تا آنجا که ممکن است برای فیلتر کردن همه ما در مورد تقاضا برای آمازون,” او گفت:.

او به تنهایی نیست. در زمانی که بسیاری از بخش خرده فروشی در حال فروپاشی آمازون تقویت موقعیت رقابتی خود را در راه است که می تواند بیشتر از دوام بیاورید همه گیر — و است که می تواند افزایش آنتی تراست نگرانی. به طور فزاینده تولید کنندگان محصولات در تقاضا در حال غذا به آمازون در حالی که رقابت خرده فروشان را باقی مشاوران و برند مدیران گفت ProPublica.

“آمازون قدرت به دفن فروشندگان و تامین کنندگان اگر آنها نمی منطبق گفت:” سالی هوبارد مدیر اجرای استراتژی در بازار آزاد موسسه یک اتاق فکر است که انتقادی از آمازون و دیگر شرکت های فن آوری. “این ممکن است خودکار از طریق یک الگوریتم, اما آن را هنوز هم خشم از انحصار است که آنها می ترسند. … آمازون قادر به قطع آن رقبای دسترسی به موجودی با اعمال نفوذ آن انحصار قدرت است.”

به عنوان قفل شده است-پایین خریداران رفتند به خرید مواد غذایی, پزشکی, تمیز کردن لوازم و محصولات مراقبت شخصی در آمازون خرده فروش در نوبه خود بالا برده و آن پیشنهاد سطوح موجودی برای بسیاری از تولید کنندگان که فروش محصولات خود را بر روی پلت فرم آن است. آن را نیز گسترش خرید برخی از محصولات ضروری است که آن را به فروش می رساند به طور مستقیم به خریداران اغلب خرید دو یا سه بار به عنوان بسیاری به عنوان آن را قبل از همه گیر مدیران گفت.

افزایش تقاضا مجبور است هر دو شخص ثالث فروشندگان در آمازون پلت فرم و مستقیم آن تامین کنندگان به تصمیم گیری های دشوار که در آن برای ارسال موجودی مشاوران گفت. اغلب مانند افزایش بار آنها علاقه آمازون جلوتر از دیگر خرده فروشان. فروشندگان شخص ثالث مانند Spenuzza لازم نیست برای نگه داشتن به عنوان مقدار کالا در انبار آمازون توصیه می کند. اما اگر آنها را اجرا در آمازون که در آن “بهترین فروشنده” وضعیت و لیست موقعیت در نتایج جستجو مربوط به در دسترس بودن تاثیر در فروش می تواند ویرانگر باشد.

این الگو باعث می شود آن را سخت تر برای آمازون رقبا مانند مواد غذایی و تخفیف های زنجیره ای که باقی مانده اند باز در طول همه گیر برای نگه داشتن آرزو اقلام در انبار. “همه در خرده فروشی متوجه می شود وجود دارد دسترسی محدود به برخی مسائل بنابراین شما بهتر است اول وجود دارد” گفت: جیمز تامسون سابق سر کسب و کار از آمازون تیم که استخدام فروشندگان شخص ثالث و در حال حاضر مشاور به مارک های کار با این شرکت است. “تفاوت در این است که آمازون می توانید استطاعت به تسویه حساب کردن پول, همه در یک بار و می گویند,” پشت کامیون, ما شما را از آن همه است.'” تامسون به نام رفتن خارج از بورس در آمازون یک “گناه کبیره.”

آمازون سخنگو گفت که این شرکت نسبتا کوچک بازیکن در بازار خرده فروشی در رقابت با “تمام دیگر آنلاین و فروشگاه آجر و ملات” و آمازون است که مسئول تامین کنندگان اولویت آن بیش از سایر مشتریان. الگوریتم طراحی شده است “به ویژگی های آیتم های ما معتقدیم مشتریان می خواهد به خرید و که شامل مواردی هستند که در سهام” سخنگوی گفت. “ما در حال کار برای کمک به همکاران فروش ما در طول این زمان به چالش کشیدن و ارزیابی ایده های مختلف برای کاهش تاثیر تقاضا های مختلف الگوهای ما در حال دیدن در نور COVID-19.”

“خرده فروشی است که یک صنعت رقابتی با گزینه های بسیاری برای هر دو به مشتریان و تامین کنندگان” سخنگوی اضافه شده است. “تامین کنندگان خود را کسب و کار تصمیم گیری نمی آمازون است.”

در مارس 16, نامه ای به سهامداران مدیر عامل شرکت جف بزوس گفت: “تقاضای ما برای دیدن محصولات ضروری شده است و همچنان بالا” و اذعان کرد و آن را “چالش های عمده ای برای ما تامین کنندگان و شبکه های تحویل.” این شرکت لغو کرده است به طور معمول هزینه های تحمیل شده بر تامین کنندگان که نمی توانید انجام سفارشات خرید.

آمازون مواجه است حداقل یک اروپا تحقیقات آنتی تراست و دو در ایالات متحده در کمیته قضایی مجلس در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد تحقیقات ممکن است به ضد رقابتی انجام شده توسط شرکت های فن آوری بزرگ از جمله آمازون است. علاوه بر این کمیسیون تجارت فدرال شده است به دنبال ممکن است رویه ضد رقابتی در آمازون برای حداقل نه ماه بررسی در میان چیزهای دیگر قدرت این شرکت اعمال بیش از تامین کنندگان خود را با توجه به گزارش های رسانه ها. خانه تحقیقات در حال انجام است به گفته سخنگوی رئیس قوه قضائیه کمیته ضد انحصار کمیته فرعی در حالی که FTC کاهش یافته است به نظر.

آمازون سخنگو کاهش یافته است به نظر به طور خاص در تحقیقات. “ما با رقابت شدید در هر بخش که در آن عمل می کنیم و دوست داریم که رقابت به دلیل آن باعث می شود ما در خدمت مشتریان بهتر” سخنگوی گفت.

برای ساخت یک دادگاه حقوق بشر اروپا در برابر آمازون دولت خواهد نیاز به اثبات است که این شرکت قابل توجهی قدرت بازار که به دست آورده بود و یا نگهداری از طریق رفتار نامناسب گفت: William Kovacic مدیر قانون رقابت در مرکز جورج واشنگتن دانشگاه دانشکده حقوق و رئیس سابق کمیسیون تجارت فدرال. فروشندگان علاقه آمازون بیش از دیگر خرده فروشان می تواند نشانه ای از قدرت بازار است.

“که همه فقط به آنچه شما می خواهید و شما قرار می دهد برای اولین بار از ترس که اگر آنها سقوط به نفع شما آنها دچار مشکل واقعی — است که می تواند گرفته شده به عنوان اثبات خود را در بازار قدرت” Kovacic گفت. “چگونه مردم توجه شما چگونه آنها واکنش نشان می دهند به شما چگونگی پاسخ به آنها به خواسته های خود است نشانه ای از اینکه آیا شما قدرت بازار و این که یک مسئله کلیدی است و در این موارد. اگر مردم می گویند “ما نمی جرات بیگانه آنها را” که بخشی از آن اثبات شده است. شما باید قدرت بازار با توجه به خرده فروشی و توزیع چرا که هر کس می داند که اگر آنها شما نا امید خواهد بود وجود دارد یک قیمت سنگین به پرداخت. … بحران تقویت موقعیت از اهمیت است که آنها تا به حال قبل از.”

یکی از مزیت است که آمازون به مدت طولانی لذت می برد بیش از برخی از رقبای این است که آن را می توانید استطاعت را کمی سود در خرده فروشی ها در کوتاه مدت به افزایش سهم بازار و ترافیک هوبارد گفت. بر خلاف اکثر فروشندگان سنتی, آمازون می توانید تکیه بر درآمد حاصل از سایر نقاط آن امپراتوری کسب و کار مانند محاسبات ابری. آن را دارای سابقه قیمت گذاری هزینه های زیر برای حذف رقبا عمل شناخته شده به عنوان درنده قیمت گذاری گفت: Hubbard سابق ایالت نیویورک دستیار دادستان کل برای ضد تراست مسائل.

مطمئن باشید حتی آمازون نمی کند و همیشه باید به اندازه کافی کاغذ توالت و دستمال مرطوب ضد عفونی کننده. سنتی و خرده فروشان نیز باید راه های از اینرو تامین کنندگان که نمی انجام سفارشات خرید. برای مثال آنها می توانند جابهجا کردن قفسه فضای این سایت متعلق به یک تامین کننده کالا به یک رقیب. خرده فروشان از جمله Walmart, Target و Costco همچنین فروش آنلاین کالا اما کسانی که خرده فروشان’ سایت های تجارت الکترونیکی به حساب کوچکی از خود را به فروش کلی, پس از تامین کنندگان ممکن است کمتر مورد در حال اجرا خارج از بورس در این سایت.

گذشته از چوب از الگوریتم آمازون ارائه می دهد چندین هویج به علامت های تجاری از جمله مشتری عظیم مخاطبان و سطح بالایی از اعتماد مشتری گفت: Steve یاتس, مدیر اجرایی یک شرکت است که توصیه فروشندگان بر روی پلت فرم. “دلیل خوبی وجود دارد به می گویند:” اگر من مقدار محدود از موجودی و جایی که من هستم رفتن به آن را قرار داده است که رفتن به موثر ترین,’ است که آمازون است که جای” یاتس گفت.

آمازون نشان دهنده کمتر از 4 درصد از بازار خرده فروشی ایالات متحده و به همان میزان از مواد غذایی بخش با توجه به سخنگوی شرکت. آن 2018 خرده فروشی کمتر از یک سوم از خارج با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط فدراسیون ملی خرده فروشی. اما آمازون حساب برای نزدیک به 40 درصد از آمریکا خرید و فروش آنلاین به عنوان برابر کمتر از 5 درصد خارج شده و با توجه به eMarketer. هر دو تجارت الکترونیکی را نسبت کلی خرده فروش آمازون تکه e-commerce انتظار می رود افزایش به دلیل مصرف شیفت آنلاین در گیر با توجه به تحقیقات بازار شرکت است.

در حالی که ایالات متحده خرده فروش کاهش 8.7 درصد در ماه مارس بدترین کاهش ماهانه در رکورد فروش در آمازون شده اند پررونق است. در پاسخ به تقاضای مشتریان این شرکت استخدام شده 100,000 کارگران با برنامه ای برای استخدام 75,000 بیشتر. برای هفته پایان مارس 12, مشتری, هزینه های آمازون رشد حدود 44 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با توجه به Facteus یک شرکت است که تجزیه و تحلیل مصرف داده های معامله. صرف در خارج شد و تخت بر همین مدت اگر چه آن را تجربه سنبله در اواسط ماه مارس با توجه به Facteus.

فهیم نعیم سابق آمازون مدیر گروه که در حال حاضر اجرا می شود یک شرکت مشاوره مشاوره مصرف کننده مارک های همکاری با این شرکت گفت: زیادی درخواست برای بالا اولویت کالاهای تحت فشار قرار دادند که برخی از مشتریان خود را به انتخاب بین آمازون و دیگر خرده فروشان. یکی از مکمل های تجاری بررسی ماه گذشته در مورد این که آیا به ارسال آن در تقاضا موجودی به Costco یا به آمازون که هر دو این مهم در نظر گرفته شده برای کسب و کار خود را. در پایان این برند به شدت کاهش می یابد لوازم به Costco نعیم گفت. نعیم کاهش یافته است به شناسایی شرکت دلیل آن را نمی خواست ناراحت Costco.

به طور مشابه, مشتریان است که فروش دئودورانت زنانه مورد مراقبت و زیبایی و سلامتی محصولات خواسته سنيوره که آیا آنها باید حاشیه بزرگ جعبه خرده فروشان — حتی آنهایی که در آن فروش قوی شده اند — به منظور حفظ سطح بالایی از موجودی در آمازون, او گفت:. او به طور معمول توصیه به نفع آمازون است.

بیرون رفتن از سهام در آمازون مضرات نام تجاری رتبه بندی مانند “بهترین فروشنده” که به طور مستقیم مرتبط به فروش و “دشوار است برای بازیابی,” او گفت:. علامت های تجاری ممکن است به آمازون 80 درصد از موجودی “به طوری که آنها می تواند حداقل باید چیزی بیش از سمت چپ” برای بزرگ جعبه خرده فروشان مانند Walmart, Target و Costco, او گفت:. سخنگویان Costco و هدف کاهش یافته است به نظر. خارج شده و نه پاسخ به یک درخواست برای نظر.

“این یک تصمیم دشوار,” نعیم گفت. “اما شما تقریبا دوخته برابر دیوار در آن شما باید به اختصاص حداقل مقدار کافی به آمازون برای جلوگیری از بیرون رفتن از بورس به دلیل عواقب ناشی از بیرون رفتن از سهام در آمازون هستند که اغلب بیشتر از عواقب ناشی از بیرون رفتن از سهام دیگر. آمازون بسیار قدرتمند در حال حاضر وجود دارد بسیاری از مشتریان آن است. تاثیر بودن در آمازون است که احتمالا بیشتر از بودن در برخی از این فروشگاه ها.”

یکی دیگر از نعیم مشتری رامون ون میر مدیر عامل شرکت لاس وگاس بر اساس آلفا پنجه نشده است قادر به دست آوردن عرضه جدید از شرکت محبوب آموزش سگ پد حتی به عنوان تقاضا در آمازون برای آنها افزایش یافته است. چین منحرف شده است برخی از مواد اولیه مورد استفاده برای تولید لنت به ساخت محافظ ماسک صورت, ون Meer گفت. به مدت 6 تا 8 هفته عرضه لنت ون میر است و در نظر دارد برای گسترش به آجر و ملات فروشگاه و او را جابهجا موجودی تعیین شده برای فروش بر روی وب سایت خود را به آمازون. او را نیز به حالت تعلیق تبلیغات در Facebook و Instagram به تعدیل تقاضا تا زمانی که او می تواند پیدا کردن یک تولید کننده در کشور های مختلف.

“بدترین چیزی که می تواند اتفاق می افتد برای یک فروشنده آمازون است به بیرون رفتن از سهام” ون Meer گفت. “من واقعا برگزاری به عنوان موجودی که ممکن است برای آمازون. من ترجیح می دهم از سهام خود من از فروشگاه خارج از بورس در آمازون است.”

برخی از تولید کنندگان به اندازه کافی موجودی به جای آمازون و دیگر مشتریان. آغاز هفته اول ماه مارس آمازون شروع به ارسال سفارشات خرید به ایتالیا بر اساس Corman تا سه برابر مقدار طبیعی آن Organyc برند زنانه محصولات مراقبت گفت: James Ebel شرکت جهانی معاون رئیس جمهور از بازاریابی است. علاوه بر آمازون به فروش می رساند که Organyc محصولات به طور مستقیم به مشتریان Corman نیز تامین داروخانه ها مانند CVS و Walgreens. Corman که در حال حاضر برنامه ریزی شده برای رشد اقتصاد آمریکا قادر به افزایش تولید به نگه دارید تا با تقاضا از هر دو آمازون سنتی و خرده فروشان.

“در آمازون شده است وجود دارد یک تغییر قابل توجه از نظر ما حجم” Ebel گفت. “مهاجرت از مصرف کنندگان را به پلت فرم در حال رفتن به یک تاثیر طولانی مدت.”

آمازون به طور معمول توصیه می کند که پری قصه های مراقبت از مو, مستقر در نیوجرسی نگه داشتن عرضه 30 روز از آن پرفروشترین کودکان شامپو. که توصیه شده است در حال حاضر به 90 روز, مدیر عامل شرکت Risa Barash گفت. حتی پس این برند دارای موجودی کافی برای آمازون سنتی و خرده فروشان مانند Wegmans, Meijer و او-B زنجیره ای مواد غذایی Barash گفت.

اریک هلر سابق آمازون مدیر ارشد گفت: برخی از خانواده-نام برندهای او توصیه می کند در حال تغییر موجودی از آجر و ملات خرده فروشان به آمازون. فراتر از یک میل برای جلوگیری از بیرون رفتن از سهام آنها مشاهده تهیه آمازون به عنوان “نوع دوستانه” پس از مصرف کنندگان با احتیاط از ترک خانه های خود هلر گفت.

هوبارد, از, باز, بازار, موسسه اذعان ارزش خرید آنلاین در طول بیماری همه گیر. “آن را ندارد به شر آن را به ضد رقابتی,” او گفت:. “شما می توانید ایجاد چیزی از ارزش اما هنوز هم درگیر شدن در رفتار است که تحریف بازار رقابتی است.”

حتی به عنوان آمازون افزایش یافته است و سهام آن از اولویت بالا کالا را کاهش داده است خرید برخی از اقلام آن را بداند غیر ضروری. “انفجار گربه” یک بازی با ورق محبوب ساخته شده توسط یکی از نعیم مشتریان رفت خارج از بورس که آمازون به طور موقت متوقف سفارش آن نعیم گفت. آمازون همچنین تمدید زمان تحویل برای برخی از مشتریان دیگر محصولات. آهسته تر تحویل در ارتباط به کاهش فروش به دلیل مشتریان به طور کلی نمی خواهید به صبر کنید هفته برای دریافت سفارش.

آمازون نیز متفاوت تحویل بار برای موارد غیر ضروری در راه است که برخی از منتقدان آن را به عنوان به طور بالقوه ضد رقابتی است. آن قرار می گیرد حمل و نقل تاخیر چند هفته در غیرضروری اقلام فروخته شده توسط برخی از شخص ثالث تجار در پلت فرم آن است. اما آن وعده داده شده تحویل روز تقریبا یکسان محصولات است که آن را به فروش می رساند در زیر آن AmazonBasics برچسب های خصوصی. در حالی که آمازون گفت: آن محصولات برچسب های خصوصی هستند و تنها حدود 1% از کل فروش, مشاوران گفت که AmazonBasics گرفته سهم بازار از رقبا در محصولات مانند باتری.

در اواخر ماه مارس ProPublica یافت که محصولات از جمله سهام کوله پشتی یک موس بی سیم, یک ساعت زنگ دار دیجیتال و مجموعه ای از لیوان شراب ارائه شده توسط شخص ثالث فروشندگان همه نشان داد که تاخیر در تحویل سه هفته. (موارد ممکن است رسیدن سریعتر نسبت به اعلام تاریخ تحویل.) آمازون خود را مشابه قیمت نسخه از این محصولات در دسترس بودند در چند روز هر چند برخی از AmazonBasics محصولات مانند قهوه ساز نیز به تعویق افتاد. یک نقد و بررسی این هفته نشان داد که این فاصله حذف شده بود و تحویل در زمان مشابه بودند.

“این تغییرات به ما تدارکات شبکه برای دیدار با افزایش تقاضا ناشی از COVID-19 طراحی نشده است به نفع آمازون مارک های خرده فروشی فروشندگان و یا فروشندگان” آمازون سخنگو گفت. “آنها شده اند بر اساس چگونه به بهترین خدمت به مشتریان در طول شیوع در حالی که کمک به اطمینان از سلامت و ایمنی کارکنان ما است.”

Kovacic سابق FTC رئیس گفت: اگر او بودند آمازون general counsel “من می خواهم التماس” برای این شرکت برای جلوگیری از ظاهر خود-اولویت — یک منطقه کلیدی از دولت درخواست او گفت: — حتی اگر غیر عمدی است. “باید آنها نمی خواهند به انجام هر کاری در لحظه ای که تقویت آن.”

دیگر آمازون تصمیم گیری در این بیماری همه گیر را برجسته کرده اند خطر ابتلا به فروشندگان با تکیه بر این شرکت. تحت تحقق آن توسط آمازون برنامه غول خرده فروشی برای هزینه بسته و کشتی های شخص ثالث فروشندگان کالا از انبار به مشتریان خود و همچنین ارائه خدمات به مشتریان است. اما در مارس 17, آن گفت: این تجار که در آن انبارها را به طور موقت متوقف پذیرش محموله از محصولات این تلقی غیر ضروری. همراه با آمازون تقریبا monthlong حمل و نقل تاخیر در موارد غیر ضروری در حال حاضر در انبار بسیاری از فروشندگان شدند تقلا برای پر کردن سفارشات مشتریان خود گفت: تیم هیوز رئیس اجرایی یک شرکت مشاوره است که کمک می کند تا مارک های خود را مدیریت آمازون حساب. علاوه بر این فروشندگان که غیرضروری محصولات در حال حاضر ذخیره شده در انبار آمازون شده اند به طور موقت قادر به بازیابی کالاهای خود را به عنوان شرکت دارای اولویت انجام سفارشات مشتری است.

“بسیاری از این افراد ارسال تمام موجودی خود را به آمازون بنابراین وجود دارد هیچ چیز آنها می توانید انجام دهید” هیوز گفت. کالا در اثر “گروگان” تا زمانی که آمازون کارکنان واکشی آن از انبار و بازگشت آن به فروشندگان گفت هیوز که مشغول به کار در مدیریت محصول در آمازون.

به اولویت بندی محصولات خانگی کالاهای اساسی و تجهیزات پزشکی آمازون است “به طور موقت متوقف شد عملیات حذف” در برخی از انبارها سخنگوی اذعان کرد. “ما می دانیم که این تغییر برای ما فروش همکاران. … ما در حال کار برای افزایش ظرفیت است.”

Spenuzza افزایش بار مدیر عامل خود را فروخته است محصول در آمازون برای نه سال. ماه گذشته او و مشاور راشل جانسون گریر که به او توصیه می کند در آمازون کسب و کار مورد بحث که آیا برای انجام یک سفارش بزرگ از Costco, او گفت:. گریر سابق آمازون ارشد مدیر برنامه او هشدار داده که خارج از بورس در آمازون می تواند الگوریتم برای ارسال افزایش بار listings بیشتر را در صفحات نتایج جستجو و در نتیجه کمتر مشتریان بالقوه دیدن و خرید محصولات خود را وجود دارد.

“اگر شما در خارج از بورس در آمازون شما می توانید مشکلات عمده” گریر گفت. “اگر من تحقق این منظور برای Costco, من ممکن است در رها کردن من رتبه از آمازون و من نمی ممکن است قادر به آن را دریافت. … آمازون یک نقطه شکست برای بسیاری از این مردمی.”

Spenuzza پر کاستکو سفارش برای یک هفته و همچنین فرستاده سهام آمازون, او گفت:. اما آن را در زمان بیش از یک هفته برای آمازون به حرکت بسته به آن انبار و موجودی وارد شده به سیستم بیشتر از افزایش بار طعم بودند خارج از بورس. “آمازون غرق شد که آنها نیاز به اولویت بندی بالاترین فروش اقلام ضروری,” او گفت:.

در اواخر ماه مارس سفر به فروشگاه مواد غذایی در لانگ بیچ Spenuzza متوجه شده است که قفسه معمولا مواجه نگردند با ده ها تن از انواع میله در حال حاضر نگاه “نیمه خالی” او گفت:. او می دانست که در فروشگاه ها خواهد بود سپاسگزار برای هر میله او حمل می شود به آنها گفت. اما او نمی تواند یدکی این محصول است. که هفته او فرستاده حدود سه چهارم از میله پروتئین به آمازون از 45 درصد در ماه ژانویه است.

آوا Kofman کمک گزارش.

در زمینه:

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>