آخرین تک شاخ ایستاده : آیا این مبتکر خود رانندگی می تواند زنده بماند؟

  • راه اندازی به سرعت در حال رشد مدل خود را در اطراف وعده برای کمک به شرکت های خودرو سنتی انتقال به فن آوری بدون راننده ساخته شده است.
  • با اکثر غول های خودکار خرید تا شرکت های خود رانندگی برای توسعه فن آوری در خانه، شفق قطبی با یک چالش وجودی مواجه است.

هنگامی که سه نفر از پیشگامان خودرانندگی از گوگل، اوبر و تسلا راه اندازی بدون راننده نوآوری شفق قطبی را در سال ۲۰۱۷ راه اندازی کردند، آن ها به خودروسازان تهدید شده توسط فشار بیگ تک به حمل و نقل خودمختار یک خط زندگی پیشنهاد کردند: آنها با خودروسازان شریک می شدند، نه اینکه آن ها را مختل کنند.

در ابتدا استراتژی خود را از فروش carmakers فن آوری
برای ساخت ناوگان خود رانندگی خود را امیدوار کننده به نظر می رسید. تا اوایل سال گذشته
شفق قطبی تا شرکای متعدد صف کرده بود، بالا قفسه سینه جنگ چشمگیر و
سوخته شهرت برای داشتن برخی از استعداد های مهندسی بالا.

اما پس از موجی از تحکیم که دیده است خودروسازان برای ساخت فناوری خودمختار خود در خانه انتخاب می کنند، آئورا ناگهان آخرین تک شاخ مستقل خودرانندگی غرب ایستاده است.

در مقطعی تکنولوژی ما کار خواهد کرد، و تکنولوژی آنها کار نخواهد کرد.

کریس اورمسون، مدیر عامل، شفق قطبی

با معاملات انجام شده در سال های اخیر بین فولک واگن و آرگو، هیوندای و Aptiv، و فیات کرایسلر اتومبیلز (FCA) و واحد خودرانندگی گوگل Waymo، این شرکت با چشم انداز توسعه یک تکنولوژی بسیار گران قیمت با هیچ به فروش آن مواجه است.

اما کریس اورمسون، مدیر عامل شرکت آئورا و پیشتاز سابق پروژه خودرانندگی گوگل، شرط می بندد که خودروسازان هنوز مجبور خواهند شد شکست را قبول کنند و به فناوری آئورا تغییر کنند. او می گوید: «در مقطعی فناوری ما کار خواهد کرد و تکنولوژی آنها کار نخواهد کرد.»

این یک شرط مخاطره آمیز است. کارل ایاگنما، مدیر عامل شرکت موشنال، سرمایه گذاری مشترک بدون راننده از هیوندای و آپتیو می گوید: «من احترام زیادی به آئورا قائلم، اما معتقدم که با توجه به مشارکت هایی که در حال شکل گیری است و هجوم عظیم سرمایه ای که شاهد جریان به بازیکنان بزرگ هستیم، چالشی برای هر استارتاپ برای رقابت در این فضا خواهد بود.»

صنعت خودرو امروز با چالش های رو به افزایش مواجه است، از
سقوط فروش به الزامات نظارتی خواستار وسایل نقلیه سبزتر. شفق قطبی
امید این است که تمرکز باریک خود را بر روی “راننده” — سخت افزار و نرم افزار
سیستم برای کنترل ماشین — به جای ساخت خودرو خود و یا
حفظ یک سرویس اشتراک سواری، سود سهام پرداخت خواهد کرد.

اورمسون لزوما ً ریشه برای شکست دیگران نیست. اما در غیر این صورت شاد کانادایی فکر می کند شات ماه ساخت فن آوری بدون راننده خواهد شد قبرستان گسترده ای در پی آن را ترک کند.

قیاس ترجیحی او ناشی از هوانوردی است، جایی که بوئینگ و ایرباس سهم ترکیبی ۹۱ درصدی بازار دارند، چرا که دو شرکت از تنها شرکت هایی که قادر به ساخت هواپیما هستند. اورمسون می گوید: «ما انتظار داریم این فناوری همان نوع مانع را داشته باشد.» “این واقعا سخت خواهد بود و بنابراین ما خودمان را برای آن تعهد طولانی برای ارائه آن تنظیم.”

آئورا ۷۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاران از جمله سکویا، تی رو پرایس و آمازون با ارزش گذاری ۲٫۵ میلیارد دلار جمع آوری کرده و تیمی بیش از ۵۰۰ کارمند را در چهار ایالت کالیفرنیا، پنسیلوانیا، مونتانا و تگزاس جمع آوری کرده است. اما تمایل به فعالیت در پنهان کاری دارد، با بخش عمده ای از کار ش عملاً در جهان های شبیه سازی شده صورت می گیرد که در آن می تواند به مراتب متنوع تر از حتی شلوغ ترین شهرها مواجه شود.

در مقابل، معمول است برای دیدن وسایل نقلیه خود رانندگی از Waymo، کروز و آمازون متعلق به Zoox رومینگ منطقه خلیج. در چین گروه هایی مانند AutoX و DiDi خدمات اشتراک سواری خودرانندگی را اداره می کنند. اما تقریبا همیشه یک راننده پشتیبان درگیر و اغلب یک مهندس سوار تفنگ ساچمهای وجود دارد. اورمسون این تلاش ها را نشان رویکرد اشتباه می بیند.

او می گوید: «این فقط یک تاکسی گران تر و مزخرف تر است.» ما انتظار داریم که تعداد بسیار کمی از شرکت ها در واقع از آن شکاف عبور کنند که بتوانند راننده را از خودرو بیرون بکشند.”

اورمسون نه تنها اعتماد به نفس قابل لمس در دید خود بلکه رکورد حمایت از آن را دارد. از زمانی که تیم کارنگی ملون او در سال ۲۰۰۷ برنده چالش شهری دارپا شد – مسابقه ای که جنبش خودرانندگی امروزی را به وجود آمد – او یکی از بازیکنان مرکزی این صنعت بوده است، اولین بار واحد خودرانندگی گوگل را تأسیس کرد و بعدها آن را رهبری کرد.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>