آیا دزدی دریایی از مردگان برمی گردد؟

چرا بايد اهميت ميدي

پس از سال ها کاهش پیوسته موارد ربودن، دزدی دریایی رو به افزایش است و ویروس کرونا می تواند آن را بدتر کند.

در طول چند ماه گذشته، با کشتی های کمتر crisscrossing دریاها، حیوانات آبزی در زیستگاه خود را reveled. دلفین های کوهان دار در معرض خطر در ابوظبی و انواع دیگر در سواحل لاگوس دیده شده اند. اما بازگشت دیگری نیز در افق — بازگشت هیجان انگیز از دزدان دریایی است.

سال هاست که حملات دزدی دریایی به مسیرهای بزرگ کشتیرانی رو به کاهش بوده است. با اینکه اداره بین المللی دریانوردی (IMB) در سال ۲۰۱۹ خلیج گینه را «یکی از خطرناک ترین مسیرهای کشتیرانی در جهان» توصیف کرد، در مجموع، حوادث دزدی دریایی در سال گذشته کمترین حوادث از سال ۱۹۹۴ بود.

حالا که در حال تغییر است.

[همه گیر به احتمال زیاد] شرایطی را بدتر می کند که منجر به دزدی دریایی مانند فقر و بی کاری می شود.

براندون پرینز، دانشمند علوم سیاسی، دانشگاه تنسی-ناوکسویل

به گزارش IMB، سه ماه اول سال 2020 شاهد افزایش 24 درصدی دزدی دریایی و سرقت مسلحانه نسبت به سال گذشته بود. خلیج گینه که بیشتر غرب و آفریقای مرکزی را احاطه کرده است، همچنان نقطه داغی باقی مانده است. در قاره آمریکا یک سری حملات اخیر علیه سکوها و کشتی های نفتی در خلیج کمپچه مکزیک صورت گرفته است. هنوز رابطه مستقیم علتی بین بحران کروناویروس و دزدی دریایی برقرار نشده است. اما در حالی که دولت ها سلامت عمومی را بر امنیت اولویت بندی می کنند، همه گیر به احتمال زیاد «شرایطی را بدتر می کند که منجر به دزدی دریایی مانند فقر و بی کاری می شود.» براندون پرینز، استاد علوم سیاسی دانشگاه تنسی-ناوکسویل می گوید.

مایسی کبوتر، مدیر برنامه آفریقا برای برنامه دریاهای پایدار وان زمین آینده می گوید: «کمبود فرصت های اقتصادی قابل دوام» مکان هایی را که دزدی دریایی در آن ها مشاهده می شود، متصل می کند. در خلیج گینه صنایع غالب نفت و گاز با این بحران به شدت مورد اصابت قرار گرفته اند. کبوتر می گوید: «شما قطعا ً می توانستید دنیایی را درک کنید که در آن افراد بیشتری برای شرکت در فعالیت های غیرقانونی مانند دزدی دریایی و سرقت مسلحانه برای حمایت از خود رانده می شوند.»

NIGERIA-FRANCE-DEFENCE-MARITIME-MILITARY-EXERCISE

«حواس پرتی» همه گیر نیز کشورهای فقیر ساحلی را در برابر تهدیدها در دریاهای باز آسیب پذیر گذاشته است، چرا که آن ها بیشتر منابع محدود خود را بر مبارزه با COVID-19 داخلی متمرکز می کنند و مرزهای دریایی خود را متخلخل تر از قبل باقی می مانند.

در اوائل سال جاری، موضع گیری بین روسیه و عربستان سعودی قیمت نفت را مجبور کرد برای اولین بار در تاریخ زیر صفر تانک شود و تولیدکنندگان با گران شدن فضای ذخیره سازی مجبور به پرداخت پول برای فروش نفت خود شدند. بسیاری از بارج ها در دریا گیر کرده بودند و طعمه آسان دزدان دریایی شدند.

این با کشتی های خارج از دریا با مسافرانی که آزمایش مثبت برای ویروس یکسان است. در اوایل ماه مه بیش از سه دوجین کشتی کروز در قرنطینه در دریا بودند. با محدودیت های سفر مانع جایگزینی پرسنل پزشکی و یا تقویت نیروهای دریایی برای پاسخ امنیتی هماهنگ، این کشتی ها بیش از حد آسیب پذیر هستند.

پرينز می گويد انتظار می رود حملات دزدی دريايی با ادامه سال افزايش يابد. این هنوز یکی دیگر از راه های غیر منتظره اما چند وجهی که در آن همه گیر در حال تبدیل جهان وارونه است.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>