هند قانون تابعیت در پشت سر هم با رجیستری ملی می تواند BJP را تبعیض آمیز با هدف قرار دادن مسلمانان آسان تر

برای بیش از یک ماه و هند غرق شده است با تظاهرات. باعث دسامبر 12 عبور از شدت ستیز تابعیت متمم قانون صدها هزار نفر از مردم بسیاری از آنها دانش آموزان به خیابان آمده اند در سرپیچی از آخرین در یک رشته از ضد اسلامی سیاست های نورد حاکم Bharatiya Janata Party یا BJP.

این کا سریع-آهنگ هندی شهروندی برای هندوها سیک ها, بودایی, مسیحیان, Parsis و بودند که وارد در هند قبل از 31 دسامبر سال 2014 از آن با اکثریت مسلمان همسایه یعنی پاکستان و بنگلادش و افغانستان است. توسط هموارسازی مسیر برای همه غیر مسلمان مهاجران از کشورهای مجاور برای رسیدن به تابعیت این قانون راه را برای پزشکان از اسلام به ناعادلانه محروم هنگامی که به دنبال مهاجرت به هند است.

نارندرا نخست وزیر هند دارای قاب کا به عنوان یک نجیب تلاش به استقبال هندوها که مظلوم در کشور همسایه با اکثریت مسلمان کشور. در طول یک تجمع اخیر در هند سرمایه مودی گفت: “ما از تصویب این لایحه به کمک آزار و اذیت.”

ضد کا تظاهرات بی سابقه ای را نشان می دهد مقاومت در برابر مودی BJP و آنها را بر روی پاشنه از چند حرکت توسط دولت هند در ماه های اخیر که به نظر می رسد طراحی شده برای تنبیه مسلمانان است. در اوایل ماه اوت بی جی پی اصلاح قانون اساسی به نوار کشمیر یک بحرانزده با اکثریت مسلمان منطقه از آن استقلال است. سپس در ماه نوامبر هندی دیوان عالی کشور صادر شده و حکم را قادر ساخت یک معبد هندو در سایت از 16 قرن مسجد تخریب بیش از دو دهه پیش توسط ملی گرایان هندو در شهر ایودیا.

ضد کا تظاهرات آغاز شد و در ایالت آسام که در آن BJP حمایت کرده بود اجرای رجیستری ملی از شهروندان تحت سفارشات از دیوان عالی کشور در سال 2015. این NRC که رشد خارج از decadeslong قومی-زبانی اختلاف بین بومی آسامی مردم و مسلمان و هندو مهاجران از کشور همسایه بنگلادش صورتحساب به عنوان یک راه برای شناسایی مهاجران غیر مجاز, وادار کردن ساکنان از آسام به خود را ایجاد هندی اصل و نسب و یا محروم از حق شهروندی خود. اما BJP تبدیل رجیستری به عمدتا ضد اسلامی ورزش: در نهایت بخش عمده ای از 2 میلیون نفر از آسام بودند که از لیست حذف شدند مسلمان بودند.

MG_8287-assam-1580150244
Police officials remove burning barricade on a street in Guwahati, Assam, Dec. 12, 2019.

سمت چپ/بالا: پلیس هند و آسام کماندوهای ضرب و شتم یک زن در نزدیکی Silphukuri در طول درگیری در دسامبر. 12, 2019 در Guwahati آسام در هند به عنوان هزاران نفر از مردم به مبارزه طلبیده حکومت نظامی و راهپیمایی به سمت قلب شهر. سمت راست/پایین: مقامات پلیس هند حذف سوزش مانع شدن در یک خیابان در گواتی در دسامبر. 12, 2019. معترضین پراکنده با گاز اشک آور و تفنگ بی حس کردن.عکس: Ahmer خان

MG_7780-assam-1580150079

یک دانشجوی دانشگاه فریاد ضد دولت شعار در طول یک تظاهرات سازماندهی شده توسط پنبه دانشگاه در برابر هند جدید قانون تابعیت در دسامبر. 6, 2019 در گواتی.

عکس: Ahmer خان

در سال 2008 مقامات هندی ساخته شده است یک مرکز بازداشت در آسام تحت دستور دادگاه در میان یک دوره تنش و خشونت بیش از حضور مهاجران غیر مجاز در دولت است. وجود دارد در حال حاضر شش بازداشتگاه که نگه عمدتا بنگالی زبان مردم است. یکی بزرگتر بازداشتگاه به خصوص تعیین شده برای این منظور در حال حاضر ساخته شده است.

این شرایط در مراکز بازداشت در آسام — که در آن خانواده ها از هم جدا هستند و مردم برگزار شد و تقریبا به طور نامحدود و بدون تغذیه مناسب و یا داده های پزشکی مناسب توجه — به نظر می رسد به نقض قوانین بین المللی با توجه به سخت فرمانده سابق مانیتور ویژه برای ملی هند حقوق بشر, کمیسیون که برای بازدید از بازداشتگاه. او استعفا داد و در اعتراض به زمانی که این کمیسیون موفق به عمل به توصیه های در گزارش خود.

بالا BJP مقامات از جمله مودی و هند صفحه اصلی وزیر آمیت شاه به مدت طولانی وعده داده شده را به اجرا در سراسر کشور رجیستری مشابه که در آسام. باید که اتفاق می افتد فرمانده به من گفت: آن را به احتمال زیاد به این معنی است که کسانی که موفق به ایجاد خود را هندی تبار خواهد بود “مجاز” را در کشور باقی می ماند اما بدون هر گونه حقوق شهروندی. آنها خواهد بود “محروم از حق رای و حق مالکیت و حق هر نوع امنیت اجتماعی” فرمانده گفت: “اما همچنین مانند یک مشخص شده افرادی که خواهد شد به طور مداوم در معرض خشونت و تبعیض است.”

برنامه ریزی برای گسترش این آزمون شهروندی نیز به نظر می رسد در بی جی پی در انتخابات اعلامیه. اما موج اخیر اعتراضات ممکن است با توجه به مودی قابل تامل است. در یک تظاهرات در دهلی نو در ماه دسامبر او ادعا کرد که هیچ برنامه ای برای سراسر کشور رجیستری. او همچنین گفت: وجود مراکز بازداشت در هند حتی اگر آنها وجود داشته و برای بیش از یک دهه با بسیار بزرگتر از آنهایی که در حال حاضر ساخته شده است در آسام و در جای دیگر در کشور است.

در ماه دسامبر BJP در زمان یک گام به سوی ایجاد یک کشور NRC: هند کابینه تصویب بودجه به صورت ملی ثبت احوال انجام شود در سال 2020 است. مقامات دولتی گفته اند که NPR است که در ارتباط با سرشماری و هیچ ربطی به با NRC اما آن را شامل یک سوال در مورد پدر و مادر birthplaces نقاشی منتقدان به این باور است که از آن خواهد شد مورد استفاده برای شناسایی “تردید شهروندان” چه کسی خواهد شد و سپس تحمل بار ایجاد هندی را اصل و نسب.

به عنوان مودی دولت در ادامه به تناقض خود را در آن تابعیت سیاست یک نگاه دقیق تر در رجیستری در آسام کمک می کند تا نشان دهد آنچه گسترش آن می تواند برای هند اقلیت — و چگونه به ظاهر جداگانه سیاست های شهروندی متمم قانون و رجیستری می تواند قطع به جریمه کردن مسلمانان است.

MG_8308-guwahati-1580151293
MG_8312-funeral-1580151937

اعضای خانواده کنسول از سام استافورد دوم از سمت راست آنها به عنوان سوگواری در طول مراسم تشییع جنازه برای 18 ساله که کشته شد توسط پلیس در گواتی. چهار غیرنظامی در پلیس آتش در گسترده ضد شهروندی قانون تظاهرات در آسام.عکس: Ahmer خان

بحث بر مهاجرت در آسام می رود بسیاری از سال اما آمد به اوج پس از سال 1971 زمانی که بنگلادش شد یک کشور مستقل در میان جنگ بین هند و پاکستان است. بنگالی زبان مهاجران — اعم از مسلمان و هندو — شروع عبور از مرز به آسام که دارای یک جمعیت متنوع متشکل از صدها نفر از قبایل بومی متعلق به چندین ادیان.

این مهاجرت باعث به اصطلاح آسام جنبش که خواستار اخراج آن دسته از مهاجران. یک تابعیت رجیستری یکی از این جنبش خواسته های کلیدی به عنوان یک راه برای شناسایی افراد برای اخراج. در سال 2015 تحت سفارشات از دیوان عالی کشور, مقامات در آسام فعالانه شروع به استفاده از رجیستری برای شناسایی مهاجران غیر مجاز. مودی انتخاب شده بود نخست وزیر یک سال قبل از آن و با بی جی پی هندو ملی چشم انداز صعودی در هند تا حد زیادی قومی-زبانی تعارض نقل مکان کرد و در یک مذهبی و فرقه ای جهت شکلگیری به یک ابزار به علف هرز از مهاجران مسلمان.

Himanta Biswa سرما آسام وزیر دارایی رهبری BJP دولت انتخابات وجود دارد در سال 2016 آوردن این حزب برای پیروزی در یک وعده به نوار مسلمانان از بنگلادش منبع از رای گیری. در اخیر کنفرانس مطبوعاتی سرما گفت که اردوگاه های بازداشت در آسام دیگر نمی خواهد نگه دارید هندوها, بودایی ها بودند و یا مسیحیان. “در مورد دیگر جمعیت,” او گفت: “اشاره به مسلمانان “آن است که برای دادگاه را به یک تماس.”

“در آسام جنبش قبل از BJP در آمد [بود] یک subnationalist جنبش بود که همچنین در مناسبت های خشونت آمیز بود اما نه یک ضد اسلامی جنبش” گفت: “فرمانده. “بی جی پی از سوی دیگر تنها مخالف به جامعه مسلمان.”

آسام میان هند فقیرترین متحده و بسیاری از ساکنان را باید شناسایی مقالات. زمانی که NRC لیست آسام مجاز ساکنان آن شده بود توسط مقامات دولتی منتشر شد در تاریخ 31 اوت در حدود 2 میلیون نفر از مردم که تا به حال شده است قادر به تولید چنین مقالات بسیاری از آنها مسلمان بودند به سمت چپ خاموش هند تابعیت رول افشای آنها را به “خطر بازداشت خودسرانه و statelessness” با توجه به حقوق بشر مانیتور. با توجه به چند جزئی اداری اشتباه بود اشتباه نام بسیاری از شهروندان هند شد اشتباه از رجیستری حذف شدند. اضطراب ناشی از این روند تحت فشار قرار دادند و ده ها تن به خودکشی.

کسانی که محروم از رول می تواند استدلال می کنند خود را در موارد خارجی قبل از دادگاه سریع-آهنگ شبه نهادهای قضایی قرار داده است که بار اثبات بر متهم کرده است. کسانی که در این آزمون شکست خواهد شد به یکی از آسام را در مراکز بازداشت و یا اخراج شوند.

در همین حال برخی از BJP رهبران ادعا می کنند که بسیاری از کسانی که از مطالعه حذف از رجیستری در واقع کارش. محرومیت آنها خواهد بود خودکشی سیاسی برای مودی ملی هندو دولت است گفت: این امر با استفاده از کا به دادن تابعیت به بنگالی زبان هندوها چپ کردن تابعیت رول در آسام. به عنوان دیلیپ کومار پل BJP مجلس قرار داده و آن را “ما BJP را ایستاده است که یهودیان هرگز نمی تواند خارجی.”

این فعالان که از طلایه داران آسام حرکت این جسم به هر مهاجران بنگلادشی — هندو یا مسلمان بودن اجازه برای به دست آوردن تابعیت. “در حال حاضر از طریق شهروندی, اصلاحیه لایحه BJP دولت در تلاش است برای محافظت از خود را غیر قانونی هندو بنگلادش بانک رای” گفت: Samujjal باتاچاریا یک مشاور تمام آسام اتحادیه دانشجویان یکی از مرکزی ضد سازمان های مهاجر که از طلایه داران آسام جنبش است. “ما هرگز اجازه خواهد داد که این.”

از لحاظ تاریخی این کشور تهدید کرده است که توده اخراج در آسام اما آنها هرگز محقق نشد. در شش سال گذشته از 129,000 آسام ساکنان اعلام کرد اتباع خارجی توسط دولت تنها چهار تبعید شدند به بنگلادش. بیشتر مردم متهم بودن در هند به طور غیر قانونی صرف سال در بازداشتگاه.

حتی اگر برنامه در حال پتانسیل میلیون ترک در آسام بدون تابعیت آن مدافع سرسخت پشتیبانی شده توسط بسیاری از دولت ساکنان از جمله بسیاری از مسلمانان سازمان. آنها احساس کردند که اگر آنها می تواند خود را ایجاد هندی اصل و نسب و توان موجود در رجیستری نسل آزار و اتهام که آنها را “نفوذی” را به پایان آمده است.

“وجود دارد این دیو در آسام که بنگلادشی در آمده است و آنها بیش از ما جمعیت شناسی” گفت: Teesta Setalvard یکی از هند برجسته ترین فعالان حقوق بشر که با این نسخهها کار در تابعیت مسائل در آسام از طریق گروه حقوق بشر شهروندان برای عدالت و صلح است. “و اجازه دهید فراموش نکنید که پس از پارتیشن وجود دارد بسیار قوی و تیز ضد اسلامی در جریان پنهانی در تمام این. بنابراین مردم در آسام به خصوص اقلیتهای قومی و زبانی مشتاق بودند که این NRC روند می تواند یک بار و برای همه حل و فصل این دیو.”

IMG_1801-mandal-1580152232

Madhubala مندل راست می ایستد با دخترش در خارج از کلبه خود در Chirang منطقه آسام هند در اوت. 29, 2019.

عکس: Soumya شانکار برای رهگیری

در مارس 2016افسران پلیس به یک اتاق کلبه در آسام را Chirang منطقه که در آن Madhubala مندل یک 60 ساله آسامی زن زندگی می کردند. از آنها خواسته اگر او Madhubala Das یک زن که استفاده می شود به زندگی می کنند در همان ایجاد کرد. او گفت: نه او Madhubala مندل. “آنها دست تکان داد برخی از مقالات در چهره من گفت:” نه شما Madhubala Das,'” مندل به من گفت که من با او در خانه اش در ماه اوت است. ماموران به او گفت که آنها او را برای بازجویی در خصوص وضعیت شهروندی و که او را در بازگشت به خانه در همان شب بود. ضعیف و به سختی قادر به صحبت می کنند و او آنها را به دنبال.

پلیس در زمان مندل به یک اردوگاه در ککرژر منطقه یکی از شش در آسام به معنای نگه دارید “مهاجران غیر قانونی.” معلوم شد که مقامات متقاعد شدند که او در واقع Madhubala داس که مرده بود چند سال پیش از آن. مقامات مشکوک که در داس بوده است بنگلادشی مسلمان بود که به هند وارد شدند و بدون مجوز. برای سه سال مندل که هندو مبارزه در دادگاه به اثبات هویت او است. او در نهایت منتشر شده از بازداشتگاه در ماه ژوئن گذشته.

در آسام را گلپرا منطقه که همسایگان ککرژر و که در آن یک بازداشتگاه جدید ساخته شده است که من ملاقات نور محمد فقیر, 61 ساله مسلمان برنج کشاورز که در یک زندگی متوسط کلبه های ساخته شده از گل و نی. او بازداشت شد از خانه خود را در سال 2012 پس از اینکه تلقی یک “تردید رای دهندگان” — خودسرانه دولت تعیین برای مردم آن مظنون هستند نه واقعی شهروندان است.

برای هفت سال محمد جنگیدند در دادگاه به ایجاد خانواده اش اصل و نسب. من او را ملاقات نمود در همسایگان خود را’ خانه که در آن او و همسایگان خود گذاشته خانواده اش اسناد زمین دوستیابی از سال 1951 و در سال 1966 به عنوان به خوبی به عنوان رول رای دهندگان که شامل نام اعضای خانواده خود را. به گفته محمد همسایگان خود خانواده حل و فصل در آسام حدود سال 1931.

محمد شد و در نهایت در ماه اوت گذشته هفت سال و شش ماه پس از دستگیری او و چند هفته قبل از نهایی تابعیت رجیستری بیرون آمد. او در توصیف زمان خود را در این اردوگاه به عنوان “جهنمی.” او مجاز به صحبت با دیگر زندانیان و روز خود را صرف دروغ گفتن “بی” در یک گوشه. مقامات به طور معمول او را به نام “بنگلادش” لکه دار کردن مورد استفاده برای اهریمن جلوه دادن مسلمانان و توصیف آنها به عنوان غیر خودی. “من یک هندی با تمام اسناد و مدارک من [و] این اتفاق می افتد به من,” او گفت: چهره اش بی کس, به عنوان اگر او بودند استعفا داد و به سرنوشت خود.

روز قبل از تابعیت رجیستری منتشر شد من از او پرسیدم اگر او امیدوار است برای آینده. او به من خیره شد با بهت و حیرت قرار داده و سر خود را در دست خود و گریستم مانند یک کودک به ضرب و شتم خود را در قفسه سینه و غرغر “هرگز دوباره من امیدوارم که هرگز دوباره.” در بین خود sobs او گفت: “من امیدوارم که آنچه اتفاق افتاده است به من نمی کند اتفاق می افتد به هر کس دیگری. چه گناه من مرتکب?” پرونده او در حال انجام است; او آزاد شد و پس از ارسال به قید وثیقه که افراد مشکوک بودن مهاجران غیر مجاز واجد شرایط پس از سه سال بازداشت.

مندل و محمد داستان های برجسته فعل و انفعال بین تابعیت رجیستری و کا. اگر یک هندو مانند مندل بودند موفق به اثبات هندی اصل و نسب او خواهد بود از حذف تابعیت رول — اما تلقی هند تحت کا. برای مسلمانان مانند محمد اگر چه خروج از رجیستری خواهد بود پایان راه حتی اگر هند تنها خانه او تا کنون شناخته شده است.

TOPSHOT - In this photo taken on December 19, 2019 police beat protesters with sticks during a demonstration against India's new citizenship law in Lucknow. - Indians defied bans on assembly on December 19 in cities nationwide as anger swells against a citizenship law seen as discriminatory against Muslims, following days of protests, clashes and riots that have left six dead. (Photo by STR / AFP) (Photo by STR/AFP via Getty Images)
ALIGARH, INDIA - DECEMBER 19: A student of Aligarh Muslim University (AMU) who got injured in police crackdown on the students after a protest on December 15, admitted in Jawaharlal Nehru Medical College (JNMC) on December 19, 2019 in Aligarh, India. (Photo by Burhaan Kinu/Hindustan Times via Getty Images)

سمت چپ/بالا: پلیس به ضرب و شتم معترضان با چوب در طول یک تظاهرات در برابر هند جدید قانون تابعیت در لکنو در دسامبر. 19, 2019. سمت راست/پایین: یک دانشگاه اسلامی علیگر دانشجویی بود که زخمی در سرکوب پلیس پس از اعتراض در دسامبر. 15, 2019, بستری شده است به جواهر لعل نهرو کالج پزشکی در دسامبر. 19, 2019 در علیگر هند.عکس: AFP از طریق گتی ایماژ; Burhaan Kinu/Hindustan Times via Getty Images

طی چند هفته دولت هند در پاسخ به ضد کا تظاهرات که در هر دولتی در کشور با استناد به بخش 144 قانون محرومیت عمومی مجمع بازداشت و دستگیری هزاران نفر از معترضان در سراسر کشور است. دولت نیز تعطیل اینترنت در سراسر کشور به ویژه در پرجمعیت ایالت اوتار پرادش که شناخته شده است به بزرگترین غلظت از مسلمانان در هند است. در یک تجمع انتخاباتی در ایالت جارکند در ماه دسامبر مودی خاص مسلمان معترضان برای تمسخر گفت: “miscreants را می توان با لباس های خود را.”

دانش آموزان در جامع میلیا Islamia — مرکزی دانشگاه در دهلی نو با ملاحظه مسلمان بدن دانش آموز – کلیدی برای مقاومت در برابر. دهلی نیروی انتظامی در پاسخ به معترضان با نامتناسب نیروی brutalizing برخی از دانش آموزان و جرقه یک سری از ماراتن تظاهرات در پایتخت که سرکوب شدند و با باتون توپ آب توده سرنشینان کپسول های گاز اشک آور و گلوله باران. در اوایل ژانویه اعضای BJP دانشجویی وابسته Akhil Bharatiya Vidyarthi Parishad درگیر شدند در یک حمله خشونت آمیز در دانشگاه جواهر لعل نهرو دیگر دانشگاه در دهلی نو.

در ضمن در ایالت اوتار پرادش که در آن 20 درصد از جمعیت 200 میلیون مسلمان است متحمل شده است فشار از سرکوب. دولت به رهبری یوگی Adityanath — هندو-ملی راهب شناخته شده برای خود خشونت Islamophobic اظهارات — تهدید کرده است که به شارژ حدود 250 معترضان تحت امنیت ملی عمل می کنند که سبب دولت به بازداشت کسی برای مقدار نامحدودی از زمان برای نما یک تهدید امنیت ملی.

دیگر مسلمان معترضان دستگیر شده و به اتهام اقدام به قتل و حتی به عنوان شواهد نشان داده افسران پلیس شلیک زندگی دور barging به خانه و از بین بردن اموال و ضرب و شتم کودکان و بازداشت مردم در اکثریت مسلمان محله. هند اتحادیه آزادی های مدنی یک گروه از فعالان کار بر روی زمین در اوتار پرادش تخمین می زند که بیش از 5000 نفر بازداشت شده و بیش از 1,400 بازداشت شده در دولت است. از 28 نفر در سراسر کشور پس از شروع تظاهرات 20 از جمله 8 کودک کشته شدند, در اوتار پرادش توسط Adityanath را نیروی پلیس.

معترضان در سراسر هند ساخته شده اند مخالفت با ملی تابعیت رجیستری بخشی از مقاومت خود را به مودی رژیم است. در چند اعتراض سایت در دهلی نو دیدم معترضان برگزاری آگهی ها که خواندن “همهمه Kagaz ناهی Dikhayenge” و یا “ما نمی خواهد نشان می دهد ما مقالات” یک عبارت از یک آهنگ اعتراض گذراند در پیش بینی از سراسر کشور در رجیستری.

این داستان تولید شد به عنوان بخشی از یک گزارش یاران با این GroundTruthProjectبا پشتیبانی از مک آرتور بنیاد و Henry Luce پایه و اساس است.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>