چگونه آنفولانزای اسپانیایی شکسته آفریقایی مسیحیت

چرا شما باید مراقبت از

همه گیر ایجاد یک میراث پایدار از وسواس با معجزات شفا.

  • مانند coronavirus آنفولانزای اسپانیایی نگه داشته و مسلمانان را از عبادت در فرد است.
  • چند رهبران آفریقایی شروع به موعظه نسخه خود را از مسیحیت است که با تکیه بیشتر در نماز از روی کلیسای آنگلیکان و درو در محلی آفریقایی سنت است.
  • نیجریه ایمان خیمه کلیسا — که تراز وسط قرار دارد با بیانی آمریکایی جنبش پنطیکاستی — یکی از شاخه های جدید به ظهور.

یک قرن پیش, پدر, علی تا به حال یک چشم انداز. این خادم از کلیسای آنگلیکان در یک روستای کوچک عمدتا یوروبا در ایجبوعود امروز در جنوب غربی نیجریه گفته مقامات کلیسا او تا به حال دیده می شود او اهل محله به دو بخش تقسیم نامتناسب قطعات کوچک یک نور و یک بزرگتر در تاریکی است. یک صدا به او گفته بود که بخش کوچکی روشن شد به دلیل پایبندی به نماز.

در زمان تاریکی در حال گسترش در سراسر جهان به دلیل آنفلوآنزای اسپانیایی که آلوده به یک سوم از جمعیت جهان کشته و 50 میلیون نفر است. در کنترل نیجریه تجمعات ممنوع شد و مکان عبادت توقیف — شرایط بسیاری از چهره جهان امروز با این بیماری همه گیر کوروناویروس. به عنوان وفادار بودند از قطع معنوی خود را به خانه های همه گیر به طور غیر منتظره ایجاد schisms در شکوفایی ایمان مسیحی در این قاره.

علی ادعاها بودند استقبال گرمی. ساکن سیرا Leonean کشیش صراحت رد او “یادآوری کرد که او یک باغبان نه یک خیال باف” می نویسد: ستاره هلن Crumbley یک استاد مطالعات Africana در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در کتاب روح ساختار و گوشت: جنسیتی تجربه در نهاد کلیسا در میان یوروبایی از نیجریه. رویای علی تمام شده اند اما فراموش کرده بود آن را دوباره اتفاق افتاده است. این بار علی رفت و به گروهی از بزرگان کلیسا که به او گوش فرا.

[این Aladura جنبش] بود فقط اوج یک سری از پاسخ به آنچه به عنوان غیر قابل قبول سلطه خارجی.

Gbénró Adégbolá مورخ

در سال 1918 علی co-تاسیس یک نماز گروه به نام Egbe Okuta Iyebiye یا سنگ قیمتی جامعه است. یکی دیگر از بنیانگذار یک معلم جوان به نام سوفیا Odunlami. در حالی که در خلسه در مورد خفیف آنفولانزا Odunlami ادعا کرد که دستور داده شده است به استفاده از تقدیس آب باران و دعا برای شفا الهی. این گروه آن را دیدم به شواهد بیشتر از تماس آن به بیداری معنوی و Odunlami شد یک سفر مبلغ در این استان اصرار محلی مسیحیان به تکیه انحصاری بر نماز.

در سراسر آفریقا بی بند و بیان هدیه ای از روح القدس در کلیسا شده است برچسب افسون توسط استعماری اروپا کلیساها که ترویج پزشکی مدل در حالی که کمرنگ جلوه دادن تحت اللفظی ترجمه از بهبودی توسط عیسی مسیح در کتاب مقدس است. نیجریه کلیسای آنگلیکان ماموریت قابل درک برافراشته در برابر نماز گروه ایدئولوژی.

“قبل از انگلیسی ها ایجاد استعماری دولت نیجریه مسئولیت برای حفظ رفاه یوروبایی مردم کاهش یافت و تحت نظارت متخصصان بومی بودند که خدمات در دسترس و رسوم آشنا … [از جمله] به babalawoپارامونت یوروبایی کشیش و diviner از Ifa اوراکل” Crumbley می نویسد. “مبلغان مسیحی را محکوم کرد babalawo به عنوان “بت پرست” و بومی شفا اعتبار از دست رفته را در ذهن مسیحی تبدیل می کند.”

در جای دیگر در سراسر آفریقا و ده ها تن از مشابه معنوی جنبش انجامید. این نسل جدید فرق محکوم آفریقایی خدایان اما اعتقادی مدل نزدیک تر به نظر می رسید در حالت عبادت به ادیان سنتی نسبت به خفتبار مسیحیت اروپا. در سال 1918 کلیسای دوازده رسولان آغاز شد و در غنا از جمله “روحانی کلیساها” در سابق ساحل طلا.

در زئیر (امروز, جمهوری دموکراتیک کنگو), Simon Kimbangu که تبدیل به معروف معجزات او در سال 1921 دریافت یک چشم انداز به دست بیمار. این Xhosa prophetess Nontetha Nkwenkwe که به اعتقاد او تا به حال جان سالم به آنفلوانزا به گسترش انجیل آغاز یک حرکت جدید. در سال 1922 قبل از آپارتاید دوران استعماری دولت در آفریقای جنوبی زندانی Nkwenkwe در یک بیمارستان روانی برای “تشویق آفریقایی به تحریم سفید کلیساها.”

یوسف Babalola جوان دیگر تبدیل های مختلف در یک محله در جنوب غربی نیجریه اخراج شد توسط کلیسای آنگلیکان در اوایل 1920s. او به شدت سرمایه گذاری در سند چشم انداز بهبودی و زندگی به عنوان یک گرد واعظ و در ابتدا پیوست ایمان خیمه کلیسا — نام جدید برای سنگ قیمتی جامعه است. Babalola بعد منجر احیای زیادی از سال 1930 در منطقه تبدیل صدها نفر به مسیحیت.

15700666_043_02_S05_i0001

به عنوان سنگ قیمتی جامعه بسیاری از اعضای آن یا بهبود از آنفلوآنزای اسپانیایی یا نه قرارداد این بیماری است. آنها معتقد بودند این بیماری باعث شده بود توسط جادوگران و مورد نیاز وطنی راه حل معنوی. آنها موعظه در برابر هر دو غربی و داروهای سنتی و همچنین به عنوان غسل تعمید نوزاد. در گروه محبوب شد اما همچنان در داخل کلیسا می گوید مورخ Gbénró Adégbolá.

توسط 1922 این سنگ گرانبها جامعه تا به حال سمت چپ کلیسای انگلیکان به چین با رسا تر آمریکا پنطیکاستی جنبش و تغییر نام آن به ایمان خیمه کلیسا. “ایده کاریزماتیک شفا نماز محبوب تر شد هر چند اکثر مردم به نظر نمی رسد به توافق با انحصار [از ایمان به تنهایی] می گوید:” Adégbolá.

بیشتر متلاشی شدن گروه پدید آمده است. در سال 1940 Babalola از چپ به پیدا مسیح کلیسای حواری بزرگترین اوایل کلیساهای پروتستان. همه آنها را با مته سوراخ generic نام مستعار Aladura از aduraیوروبا مدت برای نماز است که ریشه در عربی کلمه يكبار. “Aladura احتمالا یک derisive نام مستعار [فقط] مانند متدیست بود و همچنین یک نام مستعار” توضیح می دهد که Adégbolá که پدرش تاسیس اصل شناخته شده Methodist حوزه علمیه در همان بخشی از جنوب غربی نیجریه است. “[جنبش] بود فقط اوج یک سری از پاسخ به آنچه به عنوان غیر قابل قبول سلطه خارجی.”

امروز آنها رشد کرده اند شامل صدها شعبه در سراسر آفریقا و آمریکای شمالی و اروپا صادرات نام تجاری خود را از مسیحیت با وسواس فرهنگ شفا متولد شده از یک بیماری همه گیر.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.nettny.im

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>