Carl Reiner زندگی باید به ما یادآوری: اگر شما مانند خنده با تشکر از FDR و جدید مقابله

اتحاد Stephen Colbert تا کنون ساخته شده است می خنده ؟ یا Jordan Peele? یا Steve Carell? یا Will Ferrell, تینا فی, Keegan-Michael Key, جولیا لوئیس-دریفوس Amy Poehler, Cecily قوی کریس وحشی Aidy برایانت, Jason Sudeikis, Amy Sedaris, Kristen Wiig, Adam McKay, Mike Myers, Chris Farley, بیل موری, John Belushi Gilda Radner, Elaine ممکن است یا مایک نیکولز? مگر اینکه شما راه طبیعی انسان طیف پاسخ این است که بله.

اما چیزی در اینجا چند کمدی طرفداران — از جمله برخی از کمدین های خود را — درک: یک مقدار باور نکردنی از توسعه کمدی آمریکایی از جمله آموزش و سیستم عامل است که به کمک شروع به مشاغل هر کمدین فوق می توان به طور مستقیم به دهه 1930 زمانی که رئیس جمهور فرانکلین دی روزولت قرارداد جدید ارائه حمایت دولت از هنر در سطح هرگز تکرار شود.

این تاریخ فراموش شده ظاهر به طور خلاصه زمانی که Carl Reiner درگذشت دوشنبه شب در سن 98. با این نقطه Reiner است که احتمالا بهترین و شناخته شده برای مردم عادی به عنوان پدر کارگردان Rob Reiner (“شاهزاده عروس” “When Harry Met Sally,” “This Is Spinal Tap”). اما در کمدی جهان Reiner احترام است و به عنوان یکی از با نفوذ ترین چهره های قرن 20. او یک نویسنده و نوازنده Sid سزار “خود را نشان می دهد را نشان می دهد” در 1950s; او ایجاد “دیک ون دایک نمایش” در 1960s او ثبت “2000 سال, پیر مرد” سوابق با Mel Brooks; او به چهار نفر از استیو مارتین در اوایل فیلم شروع با “تند” و خیلی بیشتر.

در Reiner را خاطرات “من حدیثی زندگی,” او نوشت که “من مدیون من نشان می دهد کسب و کار حرفه ای برای دو نفر: چارلی Reiner” — برادر “و فرانکلین دلانو روزولت.”

وقتی Carl Reiner بود 17 در سال 1939 او به عنوان یک ماشین را یاور آوردن ماشین آلات دوخت برای کلاه کارخانجات. سپس Reiner برادر دیدم یک آگهی کوچک در روزنامه نیویورک دیلی نیوز در مورد آزاد بازیگری درس های ارائه شده در پایین منهتن آثار پیشرفت دولت است. Reiner هرگز فکر اقدام قبل از اینکه در زندگی خود, اما برادر خود اصرار داشت تا او رفت.

این WPA ایجاد شده بود چند سال قبل به انجام کار و پروژه های در دوران رکود بزرگ با کارگران قرار داده به طور مستقیم از دولت حقوق و دستمزد نگه داشتن مبارزه اقتصادی شناور در حالی که همچنین در حال گسترش زیرساخت های ایالات متحده اولیه آن outlays کردند — تولید ناخالص داخلی معادل حدود 1.3 تریلیون دلار امروز است. این WPA آسفالت جاده های ساخته شده پل ها و احداث کمپ دیوید و تنسی دره می باشد. اما از آن فراتر رفت و این بدنی عمومی با این نسخهها کار برای افزایش, امریکا, انسان زیرساخت از طریق فدرال پروژه شماره یک است که کار نویسندگان و نوازندگان و بازیگران. فدرال تئاتر پروژه بخشی از پروژه فدرال شماره یک بودجه اجرای زنده و کلاس های بازیگری — از جمله آنهایی Carl Reiner حضور داشتند.

“همه چیز خوب است که برای من اتفاق افتاده در زندگی من من می توانم ردیابی که دو اینچ روزنامه مورد برادر من دست به من” Reiner توضیح داد. “تا به حال چارلی نمی آورد و آن را به من توجه من به خوبی ممکن است نوشتن حکایات در مورد زندگی من به عنوان یک ماشین و یا به احتمال بیشتر نمی شود نوشتن هر چیزی در مورد هر چیزی است.”

اما Reiner زندگی بود و فقط یک جنبه کوچکی از WPA تاثیر. چند سال قبل در شیکاگو, یک جامعه شناس با نام Neva بوید آغاز شده بود کار با کودکان مهاجر با آموزش آنها را به رقص و جنبش و بداهه بازی. او به زودی به ارمغان آورد و این کار به هال خانه مترقی “حل و فصل خانه” — یک محل مرکزی که در آن هر کسی بدون در نظر گرفتن سن کلاس یا فرهنگ می تواند برای یادگیری سهم درگیر با هنر خود بیان و رشد است.

بوید بازدید خلاقیت و بازیگوشی به عنوان ضروری برای یک جامعه دموکراتیک. “زندگی اجتماعی نمی تواند حفظ شود و بر اساس مخرب ایدئولوژی — سلطه نفرت تعصب و حرص و آز و عدم صداقت” او نوشت: در مقاله معروف. “بازی شامل ارزش های اجتماعی به عنوان دیگر رفتار است. روح بازی توسعه اجتماعی و سازگاری و اخلاق روحی و روانی کنترل و تخیل است.”

بوید کار می کرد برای WPA در طول رکود بزرگ و توصیه می شود یکی از شاگردان او به نام ویولا Spolin برای یک کار به عنوان درام سرپرست برای WPA محلی پروژه تفریحی. Spolin گسترش در بوید کار به کودکان فقیر و بزرگسالان (از جمله مهاجران اخیر که نیست, مسلط به زبان انگلیسی) با اهل تفریح و بازی مرحله تمرینات. یکی از نوآوری Spolin بازی بود و نوازندگان تولید بداهه صحنه بر اساس پیشنهادات از مخاطبان است.

برای بوید و Spolin روح بازی بود برای همه مردم و نه فقط یک کوچک “خلاق” اقلیت. “هر کس می تواند عمل” Spolin گفت. “هر کس می تواند بداهه نوازی. هر کسی که بخواهد می تواند بازی در تئاتر و یادگیری برای تبدیل شدن به مرحله-شایسته. ما یادگیری از طریق تجربه و تجربه. … “استعداد” یا “عدم استعداد’ کمی برای انجام با آن است.” با تشکر از کمک های مالی از WPA Spolin قادر به ایجاد یک رسمی بدن از تئاتر “بازی” است که مقدمات لازم برای تریک کمدی کانن به این روز است.

Spolin پسر Paul Sills در زمان این تکنیک به یک کاباره تنظیم co-founding قطب نما بازیکنان در پشت درهای بسته از یک سمت جنوب شیکاگو میخانه. قطب نما بازیکنان شامل نیکولز و ممکن است به زودی تبدیل به یکی از معروف ترین کمدی duos و در نهایت دل بستن, کمدی گورو به دو نسل از نوازندگان.

ساده انگاشت کمی, قطب نما, شامگاه دوم شهر دوم شهرستان begot شنبه شب زنده و SCTV. نزدیک (که همچنین به شهر دوم برای یک زمان) شامگاه کمیته در سان فرانسیسکو که شامگاه این Groundlings دوم شهر لس آنجلس است. نزدیک نیز شامگاه این ImprovOlympic که شامگاه شهروندان نشسته تیپ در شیکاگو و سپس در نیویورک است.

بنابراین امریکا به مراتب غنی تر — هر دو در راست کردن شرایط پولی و در راه است که مهم تر — با تشکر از آثار پیشرفت دولت را بی پروا حمایت از هنر. به دنبال در این تاریخ از آن را غیر ممکن به تعجب آنچه که غیر قابل پیش بینی و نتایج زیبا ما می خواهم اگر ما آن را دوباره سعی کردم.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de