می توانید این زن تکنو ستاره تغییر در این میانه ؟

  • از تونس به عربستان سعودی, زن عرب, تکنو, هنرمندان در حال ترک یک علامت گذاری و به دست آوردن پذیرش.
  • آنها همچنین آماده سازی نسل بعدی هنرمندان زن.

در یک شب بارانی در تونس در سپتامبر گذشته در یک لگن ساحلی محل بریتانیا زندگی می کنند-موسیقی-جریان-پلت فرم اتاق دیگ بخار عرضه در تونس است. تنها زن عرب در صف بود دینا Abdelwahed سریع-افزایش ستاره در جهانی تکنو صحنه. او 50 دقیقه ای عملکرد گیج کننده شنیداری سفر از ریتم ها و ملودی های پانچ با تکنو پرنیان. در پایان, جمعیت بود مناجات با نام او.

برگزار شود به دهه های منطقه محافظه کار چشم انداز زن عرب تکنو هنرمندان در نهایت شکستن از طریق به گرفتن سهم از بازار جهانی نور افکن با تشکر مترقی سیستم عامل و جشنواره ها که به آنها یک صدا. این تغییر به آرامی گسترده در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا است.

دینا Abdelwahed را در اتاق دیگ بخار عملکرد در تونس.

در ماه دسامبر Nouf Sufyani نام Cosmicat عربستان به عنوان اولین زن حرفه ای موسیقی الکترونیک هنرمند شرکت کننده در MDL وحش جشنواره هدفمند در EDM عاشقان. او انجام شده در کنار headliners مانند David Guetta و Steve Aoki — و نه او با پوشیدن یک چادر عربی حجاب یا روسری. در ماه ژوئیه گذشته فلسطینی سما عبدالهادی ساخته شده و اولین بازی خود را در رادیو بی بی سی 1 را ضروری مخلوط نشان می دهد — یاد پلت فرم برای کوچک جنگ زخمی خاورمیانه سرزمین عمده تکنو زن بازیگر به دست آوردن رسمیت شناختن بین المللی. Manar Fegrouch نام زرق و برق, افزایش تکنو ستاره از مراکش. و در 2018, Sabrina Terence باز-فرمت هنرمند شد اول زن برای بازی در یک رستوران و یا سالن در عربستان سعودی, البته در یک عبا و پشت یک پارتیشن.

ما خوش شانس به دنیا آمد در حال حاضر.

Sama عبدالهادی فلسطینی تکنو هنرمند

ظهور خود را می آید به عنوان رهبران در جهان عرب را به تصویر بکشد و خود را به عنوان اصلاح طلبان. تحت تاج شاهزاده محمد بن سلمان عربستان سعودی آغاز شده است تشویق جشنواره ها مثل این یکی که Sufyani شرکت در. بسیار از عربستان سعودی تلاش دارد پنجره پانسمان — زنان هنوز هم ندارد و بسیاری از حقوق اساسی در این کشور پادشاهی است که مردان انجام می دهند. هنوز این تلاش ها در حال ایجاد فرصت هایی که وجود نداشت قبل از.

“زنان یک صدا مثل دیروز! می گوید:” عبدالهادی, 29, با خنده. “ما خوش شانس به دنیا آمد در حال حاضر.”

آن کمک می کند, می گویند جانبازان صنعت دارد که تمایل زیادی برای جایگزین بومی برای تلفن های موبایل. تاپیک تقاضا می گوید: Susanne Kirchmayr با نام مستعار برقی نیلی از بسیاری از دوستداران موسیقی در غرب برای نوازندگان که کمک به آنها را “مقابله با افزایش بیگانه ستیزی و نژاد پرستی و اسلام هراسی است که می آید از ubiquitously افزایش جناح راست پوپولیستی احزاب است.” در سال 1998 Kirchmayr تاسیس زن:فشار یک شبکه بین المللی از زن موسیقی الکترونیک دی جی ها و هنرمندان و تولید کنندگان است.

موسیقی الکترونیک صحنه در منطقه جدید نیست. بیروت به طور منظم میزبان برخی از بزرگترین احزاب در 1990s و 2000s اولیه. اسرائیل با آن شناخته شده است ترنس و موسیقی روانگردان.

67776456_2570541016310675_8773800965120720896_o

اما با رشد منطقه ای و بی ثباتی سیاسی در چند سال گذشته هنر زیرزمینی رفت بودجه کمیاب شد و مرزهای شد دشوار است برای عبور. در غرب اسلام هراسی امری عادی است, محدود کردن دسترسی برای هنرمندان است. “سخت ترین چیزی که من مواجه ایم این است که اغلب در برخورد با مسائل تحرک به دلیل [مشکل در گرفتن] ویزا و اجازه اقامت می گوید:” Fegrouch.

اما به سرعت در حال تغییر جمعیتی به معنی وجود دارد در حال رشد منطقه ای تقاضا و تمایل برای تغییر. منطقه برآورد شده است برای اضافه کردن اضافی 24 میلیون نفر در 15-به-24 گروه سنی بین 2015 و سال 2030 با توجه به یونیسف. و کنسرت ها و جشنواره های موسیقی را برداشت تا به لطف اینترنت و استعداد های محلی. عبدالهادی, Fegrouch و Sufyani همه سفر منطقه خود را قبل از نانامی به بازی در اروپا و دیگر نقاط جهان است.

Cosmicat در MDL وحش در ریاض.

این زنان نیست به دنبال فرار از فرهنگ خود را — آنها می خواهند برای تغییر شکل آنها را از درون از طریق تکنو. تجربیات شخصی خود را کمک کرده اند. عبدالهادی پدر بکند او را به مطالعه مهندسی صوت در امان, که در آن یک کانادایی DJ تدریس او در سمت. “اکثر مردم از من بپرسید:” آیا پدر شما می دانید آنچه شما انجام می دهند؟'” او می گوید: خنده. نوازندگان مانند او اغلب مقابله با تحریف عقاید اسلام در غرب است. “اکثر مردم نمی تواند مربوط به اسلام و موسیقی می گوید:” عبدالهادی.

این هنرمندان هر کدام به سبک خود را. در حالی که عبدالهادی موسیقی بد بو است و گاهی مخلوط کردن زمینه ضبط Sufyani حفاری به سازهای کوبه ای سنگین برای تلفن های موبایل. Fegrouch تلاش برای فراتر از مرزها با اتصال سنتی آفریقایی و عربی موسیقی مدرن و الکترونیک — انتظار ululation یا متون توسط Chikates.

Abdelwahed موسیقی است که توسط یک نوع شناخته شده به عنوان leftfield تکنو. “موسیقی می شنوید در شهرهای عربی … نه سفت و سخت 4-4,” او می گوید. “بنابراین من سعی می کنم برای بیرون کشیدن تنوع غیر غربی موسیقی رقص در مجموعه های DJ.”

تبعیض جنسی شایع باقی مانده است بنابراین زنان باید به کار دو بار به عنوان سخت به اثبات آنها خوب دی جی می گوید: Terence. “زنان در اینجا در حال مبارزه برای پیدا کردن محل خود را خلاقانه و … به طور جدی می گوید:” Fegrouch.

Sufyani, 28, به یاد می آورد که چگونه نر هنرمندان نمی خواهد او را به یک پلت فرم مناسب. “من به عنوان کسی که ناز به جای حرفه ای می گوید:” تکنو geek بود که کار به عنوان یک دندانپزشک تا اواسط 2019. اما همه چیز شروع به تغییر او می گوید: “من خوش شانس برای دریافت پشتیبانی محلی و قدردانی برای یک هنرمند زن مایل به قرار دادن خودم در خارج وجود دارد.”

برنامه های محلی برای پرورش هنرمندان آینده کمک خواهد کرد می گویند ناظران صنعت. بسیاری از این زنان در حال خود آموخته است که نشان دهنده در خود پررنگ خام برای تلفن های موبایل اما مهارت ساختمان یک ضرورت است در تکنو. عبدالهادی قطار آینده استعداد در رام الله که به نوبه خود دیگران یاد می دهد. “این بهتر, به لطف جدید مروج تلاش برای حرکت به جلو” می گوید Fegrouch.

هنوز, آن را به یک مقدار زیادی قبل از این تغییرات شروع به ریشه است. “ماندن خیره به چیزهایی اتفاق می افتد می گوید:” عبدالهادی به زنان عرب در تلاش برای حک کردن تو رفتگی در دیوار. “باز کردن درب برای دیگران.”

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>