می توانید آسیا و در نهایت از طریق شکستن در اسکار?

کره جنوبی فیلمساز Bong Joon-ho گفت: او معتقد است که فیلمسازان را ندارد فیلم را برای قاره یا کشور اما به افراط شخصی خود می پروراند.

در عین حال زمانی که کره ای بازیگر آمریکایی جان چو پا روی صحنه on Jan. 13 اعلام نامزدهای 92 جایزه اسکار بونگ تا به حال ترس است که آن را ممکن است خود را خوش شانس سال بعد از او به خبرنگاران گفت. انگلخود را دلسرد کننده فیلم در مورد رابطه پیچیده بین یک خانواده فقیر و غنی یکی از اولین فیلم آسیایی به نامزد در شش دسته — بهترین تصویر, بهترین کارگردان, بهترین بین المللی فیلم, بهترین فیلمنامه اصلی و بهترین تدوین فیلم و بهترین طراحی تولید. انگل زده وتر در سراسر جغرافیای و آن را پیشرو آسیا افزایش در نهایت به حال متوجه شده توسط آکادمی.

این #OscarsSoWhite بحث تا حد زیادی متمرکز بر عدم مردم رنگ به رسمیت شناخته شده توسط آکادمی جوایز. اما اسکار و دیگر آمریکا مراسم جایزه از جمله گلدن گلوب صفحه جوایز انجمن بازیگران و Critics’ Choice Awards همچنین نمایندگی خیره کننده عدم تنوع جغرافيايی. آسیا و چالش برانگیز است که.

هشتاد و سه درصد از اسکار بهترین فیلم خارجی زبان جایزه در حال حاضر تغییر نام بین المللی فیلم دسته — رفته به اروپا ، بیش از دهه گذشته سه فیلم از قاره آسیا — ژاپن تشییع جنازه درام خروج (2009) و دو ایرانی فیلم اصغر فرهادی را یک جدایی (2012) و فروشنده (2017) — به دست آورد. از 34 آسیایی, برندگان در همه دسته بندی ها در تاریخ جوایز اسکار 22 برگزار شد در بالاترین نقطهء کشتی غنائم خود را پس از آغاز هزاره سوم.

این یک نقطه اوج.

Smriti Mundhra co-مدیر اسکار-نامزد سنت لوئیس سوپرمن

در این سال که آهسته تغییر عمده در میان جوایز آمریکایی امیدوار است تا راه را برای دستیابی به موفقیت چشمگیر. در اوایل این ماه Awkwafina شد اولین زن آسیایی تبار به برنده گلدن گلوب در یک بازیگر دسته برای خداحافظیبه کارگردانی چینی آمریکایی لولو وانگ. این مستند کوتاه در سنت لوئیس سوپرمننامزد برای اسکار امسال است که با همکاری کارگردان هندی آمریکایی Smriti Mundhra و کانادا سامی خان و تولید شده توسط مالزی-متولد Poh سی Teng.

انگل — که برنده نخل طلا در جشنواره کن و همچنین به ثمر رساند در گلدن گلوب, منتقدان’ Choice Awards و Screen Actors Guild Awards — نامگذاری شده است توسط منتقدان چنین به عنوان خبرنگار هالیوود‘s اسکات فینبرگ به عنوان یک مدعی برای بهترین عکس جایزه. هیچ غیر فارسی فیلم تا به حال برنده جایزه.

“این یک نقطه اوج … من امیدوارم که وجود دارد رفتن به یک تغییر چشمگیر در سال های آینده می گوید:” Mundhra که فیلم حدود 34 نوجوان سیاه پوست در فرگوسن میسوری فعال بروس فرانک جونیور “گفتگو که انگل به پا زدن شروع بسیار هیجان انگیز است.”

آکادمی پیچیده قوانین باقی می ماند یک چالش عمده برای جهانی فیلم. این تغییر نام از بهترین فیلم خارجی زبان جایزه به بهترین های جشنواره بین المللی فیلم, در این سال با هدف “نیست othering” فیلم زبان های مختلف. در عین حال آن را نیز ساخته شده و آن را سخت تر برای فیلم در زبان های غیر از زبان انگلیسی است. خداحافظیبرای مثال نمی واجد شرایط برای این جایزه حتی اگر آن را تقریبا به طور کامل در ماندارین چون وانگ آمریکایی است.

به طور همزمان, نیجریه اولین اسکار تسلیم شیردلشد و رد صلاحیت به دلیل آن است که در درجه اول در زبان انگلیسی است که کشور را زبان سخن گفته است. بنابراین فیلم “بین المللی” بر اساس زبان یا در جغرافیای ؟ “وجود دارد به برخی از عمیق تر فکر کردن در مورد آنچه باعث می شود یک فیلم بین المللی می گوید:” Mundhra.

farewell lines

تا مطمئن شوید که دیگر موانع وجود داشته باشد. چین به عنوان مثال به طور کلی تسلیم سیاسی امن فیلم می گوید: هنگ کنگ–بر اساس منتقد فیلم جیمز مارش. “تحریک آمیز فیلم توسط مدیران مانند Zhangke Jia گذشت بیش از وجود آنها garnering جشنواره به رسمیت شناختن” او را حفظ می کند. “به طور مشابه وجود دارد که اتهامات اخیر انتخاب شده از هند در حال خدشه دار با قوم و خویش و cronyism.”

اما مارش همچنین اشاره می کند که معاصر با آسیایی, فیلم بزرگسالان اغلب موفق به ارتباط با اعضای آکادمی در راه است که فرانسوی یا ایتالیایی مکزیکی فیلم انجام دهید. که تعجب آور نیست با توجه به آکادمی عضویت: تنها 16 درصد از اعضای آن هستند مردم رنگ — هر چند که بهبود از 8 درصد در سال 2015. “با داشتن یک جشنواره بین المللی فیلم دسته ما به نوعی گفت که اسکار یک موسسه آمریکایی که ممکن است درست باشد شاید که آنچه در آن است می گوید:” Mundhra. “اما وجود دارد نیز باید صادقانه گفتگو در مورد دقیقا همان چیزی است که آمریکا آن را نمی توان داستان فقط سفید مردم است.”

او معتقد است محرومیت خارجی فیلم های زبان از عمده ترین جایزه دسته بندی ها طولانی است میراث استعمار — یک فیلم در نظر گرفته شده است ملی تنها زمانی که آن را مربوط به “سفید مردم است.” Awkwafina است که تنها چهارمین گلدن گلوب بازیگر برنده در دو دهه گذشته نه حتی پیروزی یک نامزد برای بهترین بازیگر زن اسکار. انگل‘s بازیگران در ضمن نشده برنده غربی نامزدی و جوایز در حالی که فیلم خود را به دست آورده $25 میلیون نفر در ایالات متحده است. نشان می دهد که چگونه در حالی که وجود دارد قدردانی در غرب برای فیلم از دیگر نقاط جهان “آنها واقعا نمی بینید افرادی ساخته شده اند که ممکن است” Mundhra می گوید.

هنوز آسیایی فیلم به طور فزاینده ای ساخت خود را با توجه به کیفیت آنها است. بونگ کرده است با اشاره به این Handmaidenتوسط پارک چان-ووک که برنده یک, British Academy of Film and Television Arts Award در سال 2018 و لی چانگ-دونگ را سوزاندنبود که در مراسم اسکار فهرست کوتاه در سال گذشته به عنوان پیش سازهای به انگل’s موفقیت است.

ظهور بازارهای مانند چین و هند و شکست در تسلط studios و ظهور جریان خدمات مانند آمازون و Netflix نیز سوخت تغییر می گوید جانت یانگ یک تولید کننده و یک آکادمی فرماندار ، “آنها به دنبال بازارهای جهانی; آنها به طور کامل فرمول های مختلف و ایجاد یک معده برای فیلم از جاهای دیگر” او می گوید: از خدمات جریان.

و فضیلت صبر و شکیبایی است که در کنار فیلمسازان با ریشه وجود دارد. “من چینی پدر و مادر و مادر که هر زمان که همه چیز خیلی خوب است ‘نگه داشتن سر خود را پایین, مراقب باشید,'” گفت: وانگ در iHeartRadio پادکست. “این بود که همیشه فقط مرتب کردن بر اساس مانند یک گام در یک زمان و یک پا در مقابل دیگری است.” در سال 2020 هر چند آسیا فقط ممکن است آماده برای یک جهش بزرگ.

tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.dehec.su

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>