کتاب دانشگاهی

وی در مورد استراتژی و استراتژی این انتشارات کتاب دانشگاهی برای برون رفت از وضعیت نزولی بازار نشر در تاج ، از نظر افزایش قیمت کتاب ، کاهش قدرت خرید و … گفت: اگرچه وضعیت فعلی بازار نشر در کشور دشوار است ، وجود دارد.

وی افزود: در کنار مشکلات موجود ، شرایط فعلی فرصتی کتاب دانشگاهی نیز برای اصلاح برخی کاستی ها و رنج های بازار نشر ایجاد کرده است. به عنوان مثال ، ما به عنوان ناشر کتاب دانشگاهی، همیشه یک برنامه تسویه حساب هفت یا هشت ماهه داشته ایم و این تغییر اخیر باعث شده است که فکر کنیم با تغییر روش فروش نقدی می توانیم برخی از این مشکلات را جبران کنیم. انجام دادن.

شویتس توضیح داد: “به جای اینکه بخواهیم کتاب هایمان را به کتاب دانشگاهی همان روشی که فروختیم با تخفیف کمتری بفروشیم ، تصمیم گرفتیم با نرخ تخفیف بالاتر به صورت نقدی بفروشیم.” این جریان برخی از مشکلات بخش فروش را برطرف کرد.

مدیر داخلی انتشارات بیدگل ادامه داد: این مسئله باعث تنوع ژانر کتاب های فروشی شده است. کتاب های هنری از جمله کتاب هایی بودند که پس از مدتی در این شرایط بار دیگر کتاب دانشگاهی ملاقات کردند.

به گفته وی ، یکی از دلایل استقبال مردم از مطالعه کتابهای هنری ممکن است این باشد که افراد فرصت بیشتری برای مطالعه دارند و از این نظر انتخاب کتاب بسیار مهم خواهد بود. این دو نکته به ما اجازه می دهد تا رنج تاج را کمی کاهش دهیم. به عنوان مثال ، چه کتابی را برای چاپ کتاب دانشگاهی انتخاب کنید و چگونه با وضعیت جدید مالی کنار بیایید.

شویتس با اشاره به آینده انتشارات ، ادامه داد: “اوضاع ممکن است پیچیده باشد. اما در نهایت برخی ناشران بررسی می شوند. مشکل همچنین این خواهد بود که ناشران کوچک کتاب دانشگاهی مستقل ، که صدای زیادی در دنیای نشر ندارند ، در این شرایط سخت تر خواهند شد.

به گفته مدیر داخلی انتشارات بیدگل ، بازار کتاب بسیار آشفته است کتاب دانشگاهی، ناشران زیادی داریم که در واقع ناشر نیستند و کتابهایی را ترجمه می کنند که بارها ترجمه شده اند و فقط از محصولی استفاده می کنند که بازار قبلاً به آنها پاسخ مثبت داده است.

وی افزود: “من فکر می کنم صفحه نمایش انتشار برای خواننده کتاب کتاب دانشگاهی و بازار نشر ایران بد نیست. اما از نظر اقتصادی این یک مشکل است. زیرا برخی از این مشاغل تعطیل خواهد شد.

شوایز همچنین در مورد استراتژی کشور برای راه اندازی شرکت های انتشاراتی (ترکیب چندین نشریه برای کاهش هزینه ها و افزایش قدرت بازار نشر برای سود بیشتر) برای کمک به بازار نشر ایران گفت: “هماهنگی و اتحاد شرکت های انتشاراتی در این شرایط می توانند برخی مشکلات اقتصادی کتاب دانشگاهی را جبران کنند. اما این تأثیری در خوانش افراد ندارد.

بیدل گفت: بازار كتاب ایران بسیار قابل مقایسه با بازار جهانی كتاب نیست و کتاب دانشگاهی از این نظر مشاركت برخی ناشران ممكن است دستیابی به هدفی مشترك دشوار باشد ، اما به نظر من انتخاب كتاب هنوز مسئله مهم تری است.

وی در پایان گفت: “این همکاری قطعاً می تواند م effectiveثر باشد و کتاب دانشگاهی به ناشران کوچکتر کمک کند تا زنده بمانند.” اما ممکن است بعد از این شرایط کرونر بتوان این جریان را اعمال کرد.

Tags:  , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>