پیستون چیست ؟

برای بیرون نمودن پیستون از سیلندر، پیچ های شاتون را گشوده کنید و سپس از جدا نمودن کپه متحرک شاتون، سر پیچ های شاتون را برای حفاظت از ضربه دیدن، حیاتی شیلنگ بپوشانید. همین قطعه به تیتر جزء متحرک محفظه احتراق می بایست بضاعت تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. اعضای متحرک درون موتور منجمله پیستون، سوپاپ، میل لنگ و … در همین گونه پیستون، برشی کامل در دامنه تولید میشود تا از برخورد میللنگ اصلی آن پرهیز شود. این فشار غالبا به الاستیسیته مواد سازنده رینگ پیستون، مسافت ازاد حلقه پیستون و تعامل اهمیت گازهای احتراق بستگی دارد. فشار اعمال شده خارجی فشاری هست که گازهای احتراق بر روی رینگ پیستون وارد آورده و سبب ساز انبساط آن می­شوند. فشار داخلی تهی دست اعمال نیروی قابل توجهی است که بتواند رینگ پیستون را به قطر کوچکتری در آورد تا در شیار مربوطه جای بگیرد. حلقه پیستون عایق بندی محفظه احتراق را از روش فشار داخلی و خارجی اعمال شده به آن برقرار می­کند. همین دسته پیستون حلقه آببندی فراوان مهربانی را تامین می کند. 2- گنبدی : مرحله بالای پیستون زیر گنبدی شکل می باشد. پیستون دیزل ژنراتور قطعه ای استوانه ای رخ در موتور است، و بر اثر نیروهای حاصله از پروسه احتراق در درون محفظه سیلندر حرکت رفت و برگشتی انجام می­دهد. این قطعه که عمل رفت و بازگشت را داخل سیلندر موتور انجام میدهد، منجر به حجمی ترکیب سوخت و هوا می شود و این ترکیب را به جهت روند احتراق مهیا میسازد. زاویه همین پخی به سمت مخزن روغن بوده و حین حرکت همین قطعه به سمت میل لنگ کارایی جاروبی از خویش نشان می­دهد. فنر به طور معمول شامل چند رخنه یا پنجره (مجرا) به جهت رجوع و برگشت روغن به شیار حلقه روغنی می­باشند. این سبب ساز ارتقاء واحد فشار (میزان نیروی میزان گیری شده بر بر روی سطح مماس رینگ) اعمالی بر بر روی جداره سیلندر میشود. جهت افزایش اقتدار تولیدی موتور، تعداد سیلندرها هم ارتقا و بر اساس آرایش و تعداد سیلندرها، تعداد پیستونها گزینش میگردد. پیستون موتور نقش مضاعف مهمی در تعیین مدل اقتدار ایجاد شده در خودرو دارااست . تاج پیستون به عبارتی نصیب بالایی پیستون بوده و صورت آن تاثیر بسزایی بر شیوه احتراق سوخت دارد در حالتی‌که طراحی صحیح آن ، منجر اختلاط خوبتر سوخت و هوا شده و توان بهینه را تولید قیمت پیستون خودرو تبریز می کند . آلیاژ آلومینیوم ریخته گری سبک وزن بوده و انسجام ساختاری عالی و هزینه ایجاد پایینی دارد. بخش اثبات گوشه و کنار احتراق سرسیلندر اسم دارد. این فرمان به همین قطعه امکان به کار گیری از حداکثر نیروی ایجاد شده بوسیله پروسه احتراق را می­دهد. این نصیب سطح بالایی پیستون هست معمولا دایرهای رخ هست و نیروی تولید شده بوسیله سوخت مستقیما بر روی آن وارد میگردد سر بعضا از پیستونها خصوصا پیستونهای موتورهای دوزمانه و موتورهای دیزلی فرمدار ساخته میشود. تفلون جمهوری اسلامی ایران این پیستون حلقه ها و رایدر رینگ ها را به جهت طیف وسیعی از صنعت های طراحی و ساخت می نماید. اصلی اعتنا به این که 2 شیار در پیستون ساخت شده ، همین پیستون وابسته به یک سیلندر 2 سوپاپ می باشد. اصلی وجود این، طراحی موتور، سیلندر، سر سیلندر، محیط احتراق و دسته سوپاپ، تعیین کننده آخری صورت این قطعه است. در همین خودروها اساسی توجه به سیستم سوپاپ، شیارهایی در پیستون تولید می شود که از عکس العمل سوپاپ ها اهمیت این قطعه پرهیز می کنند. گونه های متفاوت پیستون حلقه ، رایدر رینگ و نوار رایدر آببندی های گوناگونی را به جهت طیف وسیعی از کمپرسور ها آماده می کند. رینگ های این قطعه به عمل رفته در موتورهای کوچک عموما شامل رینگ فشاری، رینگ وایپر و حلقه روغنی می­باشند. گژن پین شافتی تو خالی میباشد که انتهای باریک نوع شاتون را به این قطعه متصل می­سازد. وجود یک شکاف در بدنه کمپرسور حلقه سبب ساز می شود تا ما به راحتی بتوانیم آنرا در باطن شیار پیستون کارگزاری و منش اندازی بکنیم و به این خاطر است که به طور معمول دو عدد کمپرسور حلقه را در درون پیستون کارگزاری می کنند تا شکاف ها به شکل متقاطع در جهت بر خلاف یکدیگر قرار بگیرند و آببندی تمام صورت گردد. برای این‌که پیستون گرما را به عمل تبدیل کتد، یک روند چرخه ای را طی می کند. حلقه فشاری بالاترین یا نزدیک ترین حلقه به گازهای احتراق می باشد و در معرض بیشترین میزان خوردگی شیمیایی و همچنینی بالاترین دمای عمل قرار دارد. فشار ناشی از گازهای احتراق باعث فشرده شدن حلقه به جداره سیلندر شده و به همین صورت عایق تولید می­شود. این سوراخ که در ارتفاع پیستون و قسمت دامنه ساخت میگردد انبساط پیستون را در دست گرفتن میکند.