پیستون موتور چیست ؟

علت وجود روغن در پایین پیستون ، در مبحث روانکاری تشریح شده است. در صورت مشاهدهی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، اکانت کاربری وی مسدود میشود.8. تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید. در صورتی كه تشخیص داده شود فعالیت های یك كاربر بر خلاف قوانین یا مصالح وبسایت بوده و هدف های تخریبی خاصی را دنبال میكند، حساب کاربر مسدود خواهد شد. شایان ذکر است که چنانچه، پیستون و سیلندر نسبت به هم خلاصی نداشته باشند و یا به عبارتی دیگر، اصطکاک بین سیلندر و پیستون بیش از حد باشد؛ عملا حرکت رفت و برگشتی به سختی انجام شده و منجر به آسیبهای جدی به سیلندر و پیستون خواهد شد. این رویکرد بدان معنا است که پیشرانه OPE برای انتقال گازها به داخل و خارج سیلندرها مانند پمپ عمل نمیکند؛ زیرا چنین کاری باعث کاهش تلفات پمپاژ و صرفهجویی در مصرف انرژی میشود.

هنگامی که دو پیستون به سمت هم حرکت کرده و روبهروی یکدیگر قرار میگیرند، سوخت بین دو پیستون پاشیده شده و جرقه زده میشود. زیبایی چرخه دو زمانه این است که نسبت به مدل مشابه چهارزمانه انرژی تولیدی بیشتری دارد، زیرا دو برابر بیشتر احتراق انجام میدهد (بهجای اینکه در هر چرخه یکبار کار انجام دهد، با هر بار رفتوبرگشت یک فرایند کار انجام میشود) بنابراین کار انجامشده در این طرح بیشتر است.پیشرانههای پیستون متقابل همیشه وجود داشتهاند و از حدود سال ۱۹۰۰ در کشتیها، تانکها و لوکوموتیوهای راهآهن مورد استفاده قرار میگیرند. در حرکت انبساط تا ۱۸۰۰۰ نیوتون (۴۰۰۰ پوند) نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود.وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر ۳۰ تا ۴۰ بار در ثانیه رخ می دهد.دمای کف پیستون به ۲۲۰۰ درجه سانتی گراد(۴۰۰۰ درجه فارنهایت) یا بیشتر می رسد. این نوع سیلندر ها از لحاظ قیمتی ارزان تر بوده ولی قابل دمونتاژ نمی باشند. در این صورت می توانیم شاهد 5000 دور بر دقیقه باشیم و این یعنی سرعت به شدت بالا . در صورتی که با سرعت بالایی در حال رانندگی باشید، در هر سیلندر، این اتفاق 30 تا 40 بار در ثانیه رخ میدهد.

این خصوصیات به این دلیل است که در اثر بالا رفتن بیش از حد دما، این قطعه به دیواره سیلندر نچسبد و عملکرد موتور را مختل نکند. به گزارش خودروتک، این قطعه بخشی از سیستم احتراق داخلی خودرو است که با فشار گاز ناشی از احتراق در محفظه احتراق بالای سیلندر عمل می کند. این ازدیاد سوخت در پیستون موجب می­شود که محترق گردد. رعایت این موارد به دلیل جلوگیری از ایجاد حرارت و اتلاف پیستون خودرو انرژی می­ باشد. اگر برایتان سوال است که تا چه میزان دما در اثر کارکرد این قطعه ایجاد می شود، باید بگوییم که نیرویی که در حرکت انبساطی به کف پیستون وارد می شود، تا 1800 نیوتون قدرت دارد. بنابراین بایستی نیروی لنت ترمز در چرخهای جلو بیشتر از چرخهای عقب باشد و به همین علت سیستم عمل کننده لنت ترمز در چرخهای جلو قوی تر از چرخهای عقب طراحی میشود( دودلیل مهم دیگر هم وجود دارد که باید سیستم ترمز در چرخهای جلو قویتر باشد” یکی جلوگیری از سر خوردن خوردن در مسیر و جادههای لغزنده، و دومین عامل این است که تسلط ترمز برخودرو برای توقف سریع تر باید، نیروی بزرگتر نسبت به نیروی انرسی باشد که به خودرو اجازه توقف را نمیدهد).

در برخی از اتومبیلها مقاومت پیستون در مقابل فشار، روی پیستون نشان داده میشود. با وجود سوختن بنزین، این پیشرانه از سیستم احتراق تراکمی بنزین (GCI) بهره میبرد؛ به این معنی که با تراکم مخلوط سوخت و هوا همراهبا گازهای خروجی داغ باقیمانده که بهعمد در سیلندرها گیر افتادهاند، مخلوط سوخت و هوا داغ شده و همین باعث اشتعال سوخت میشود. در واقع با روشن شدن موتور، نیرویی به پیستون وارد می شود که باعث می شود به صورت خطی بالا و پایین برود. قرار گرفتن تمام سیلندرها در یک بلوک، دقیقا در یک راستا پشت سر را آرایش خطی سیلندرها می گویند. این قطعه حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل پمپ 9 پیستون هنری میکند. در اثر این حرکت رفت و برگشتی، انرژی گرما به انرژی مکانیکی و برعکس تبدیل می شود. هرگونه فعالیت تبلیغاتی در بخش دیدگاهها ممنوع است.4. در هنگام پایین آمدن، در اثر فشار گاز های ناشی از احتراق، نیرویی که از انفجار هوا و سوخت ناشی می شود را به دیگر بخش های موتور انتقال می دهد.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد پیستون هوندا لطفا از سایت ما دیدن کنید.