مزایای تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی نحوه عملکرد شرکتها – و همچنین افراد غیرانتفاعی ، سازمان های دولتی و سایر مؤسسات – را به طرز چشمگیری تغییر داده است و به آنها امکان افزایش بهره وری ، کاهش هزینه ها و حرکت سریعتر را می دهد.

به عنوان مثال ، صورتحساب الکترونیکی ، صورتحساب خودکار و سیستم های پرداخت دیجیتالی ، زمانی را که کارگران باید به این وظایف اختصاص دهند ، کاهش می دهد که بسیاری از مشاغل فقط چند دهه قبل به صورت دستی با آنها کار می کردند. در نتیجه صرفه جویی در وقت ، مشاغل می توانند تعداد سر خود را کاهش دهند یا زمان کارگر را به سمت کارهای با ارزش بالاتر سوق دهند. علاوه بر این ، چنین سیستم های دیجیتال زمان بین صورتحساب و پرداخت را کاهش می دهد و از این طریق جریان نقدی تجارت را بهبود می بخشد.

سیستم های ارتباطی الکترونیکی ، مانند ایمیل ، کنفرانس ویدئویی و سیستم عامل های همکاری آنلاین که پویایی رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد ، به همین ترتیب با کاهش تأخیر بین سوالات و پاسخ ها ، بهره وری را افزایش می دهند. درست است که آیا ارتباط بین کارمندان ، کارمندان و شرکای تجاری خارجی یا کارمندان و مشتریان برقرار است.

افزایش سرعت همچنین منجر به تصمیم گیری سریعتر می شود و باعث می شود شرکت ها چابک تر و پاسخگو تر به نیازهای ذینفعان و تقاضای بازار در کل باشند. سیستم های ارتباطی الکترونیکی همچنین با از بین بردن ، در برخی موارد ، سفر کارکنان برای اهداف همکاری ، در عین حال پشتیبانی از فرهنگهای بازتر و مشارکتی را نیز با آسانتر کردن کارمندان در هر موقعیت ، در هر بخش و هر کجا از نظر جسمی برای کمک به ایده ها فراهم می کند. .

سیستم های دیجیتالی که تجارت الکترونیکی را تأمین می کنند همچنین می توانند دسترسی سازمان را فراتر از دیوارهای آجر و ملات خود گسترش دهند. برنامه های کاربردی تجاری مبتنی بر ابر ، کارگران را قادر می سازد تا کارهای خود را از خانه و سایر مناطق دور افتاده ، مانند سایت های مشتری انجام دهند. به طور مشابه ، برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و طبیعت 24/7 اینترنت اجازه می دهد تا معاملات تجاری در سراسر ساعت و سراسر جهان ادامه یابد و حتی به متخصصان انفرادی و مشاغل کوچک نیز امکان می دهد که بنگاه های جهانی باشند.

سیستم های دیجیتالی و بویژه فن آوری های نوظهور مانند یادگیری ماشین و هوش مصنوعی نیز سهولت ، سرعت و اثربخشی کارهای بی شماری در زمینه تجارت الکترونیکی مانند بایگانی اطلاعات ، جستجوی داده های ذخیره شده برای بینش ها ، ثبت معاملات مالی و ارتباط با مشتریان با پیام شخصی.

مهمتر از همه ، با وجود این ، ظهور نرم افزارها و خدمات پیشرفته تجارت الکترونیکی ، قابلیت های جدیدی را به سازمان ها اعم از بازاریابی از طریق ایمیل ارسال کرده و راه های جدیدی را برای فروش کالاها و خدمات خود ، مانند فروشگاه های آنلاین ایجاد کرده است. نرم افزار تجارت الکترونیکی امکان ایجاد مدلهای تجاری کاملاً جدید مانند ظرفیت eBay را برای فروش مصرف کننده به مصرف کننده و سایتهای خرید و فروش از مصرف کننده تا مصرف کننده و شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک فراهم کرده است. بستر تجارت الکترونیکی Shopify با فراهم کردن زیرساخت ها و نرم افزار تجارت الکترونیکی برای فروش کالاهای خود ، امکان ایجاد فروشگاه های آنلاین را به افراد می دهد.

کسب و کار اینترنتی

انواع تجارت الکترونیکی
امروزه بیشتر سازمان ها حداقل برای حمایت از شایستگی های اصلی یا عملکردهای فرعی حداقل توانایی های تجارت الکترونیکی را دارند.

با این حال ، میزان تجارت الکترونیکی که در یک شرکت اتفاق می افتد متفاوت است. برخی سازمان ها از قابلیت های تجارت الکترونیکی محدود برخوردار هستند: یک تجارت کوچک که پردازش پرداخت ها را با استفاده از یک سرویس پرداخت تلفن همراه مانند Square انجام می دهد ، اما از خدمات دیجیتالی دیگری استفاده نمی کند ، چنین کاری خواهد بود. در انتهای دیگر طیف ، شرکتهایی قرار دارند که الگوی تجاری آنها کاملاً توسط خدمات الکترونیکی و دیجیتال توانمند شده است. Rocket Mortgage ، یک محصول وام آنلاین و تلفن همراه از وام های Quicken ، نمونه ای از این نوع تجارت الکترونیکی است.

اگرچه سازمانها به طور فزاینده ای از خدمات دیجیتالی برای حمایت از مجموعه ای از توابع و قابلیت ها استفاده می کنند ، حتی آن دسته از سازمان هایی که می توانند به عنوان اشخاص تجارت الکترونیکی یا تجارت الکترونیکی کاملاً پیشرفته طبقه بندی شوند ، تمایل به طبقه بندی به صورت سنتی دارند.

مقامات تجاری و دیجیتال هنوز هم تجارت الکترونیکی را به صورت B2B ، B2C ، C2C و C2B طبقه بندی می کنند. برخی کلاس های مشاغل الکترونیکی دیگری مانند مشاغل به دولت و تجارت به کارمند ارائه می دهند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>