فیزیک ، چگونه یادداشت برداری کنیم

فصل 4: چگونه یادداشت کنید
شما برای گرفتن نت های خوب به کلاس نمی روید. به سختی می توان چندین هفته در هفته را برای یک مدت کامل صرف کرد تا اطلاعاتی را که می توان با چند دلار در قالب یک کتاب مرجع خوب خریداری کرد ، دریافت کنید. دلیل اصلی برای رفتن به کلاس یادگیری چیزی است. در یادداشت برداری ، این فکر را در ذهن داشته باشید. روی یادداشت ها بیش از حد تأکید نکنید تا جایی که سخنرانی را می بینید یا نمی شنوید.
یادداشت برداری خوب در یک سخنرانی فیزیک با گرفتن یادداشت های خوب در یک کلاس تاریخ کاملاً متفاوت است. یکی از تفاوت های اصلی این است که بیشتر سخنرانی های تاریخ عمدتا ارائه مطالب تاریخی واقعی است ، در حالی که بیشتر سخنرانی های فیزیک در درجه اول توضیح تعداد کمی از اصول است. اینها معمولاً با مثالها و نمایشها نشان داده می شوند. شکل رئوس مطالب در تاریخ خوب است زیرا ممکن است نوشتن تمام حقایق به همان سرعتی که به شما داده می شود غیرممکن باشد ، اما اگر از فرم رئوس مطالب در فیزیک استفاده می کنید ، در پایان یک سخنرانی فقط بخشی از صفحه را دارید. یادداشت ها ، و احتمالاً آنها چندان نورانی نیستند. فرم رئوس مطالب برای فیزیک مطابقت ندارد زیرا در یک طرح کلی توضیحات کافی را نمی گیرید تا بعد از آن به شما کمک کند. برای توضیح جملات کاملی را (موضوع ، گزاره ، موضوع ، و غیره) قرار دهید اما کلمات طولانی را به طور خلاصه بیان کنید. اگر انتظار دارید بعداً بتوانید یادداشت هایتان را رمزگشایی کنید ، کلمات مهم را که آیا آنها فعل و یا عبارات هستند ، حذف نکنید ، در فیزیک تفاوت زیادی وجود دارد که آیا یک نیرو اعمال می شود.توسط یک شیء روی دیگری یا برعکس برای مثال ، استاد درمورد موضوع آونگ بالستیک توضیح می دهد: “انرژی جنبشی باب در پایین نوسان آن برابر با انرژی بالقوه آن در بالای نوسانات است. بنابراین از ارتفاع که باب در نوسان است ، می توانید سرعت آن را در پایین نوسان ، به شرح زیر محاسبه کنید. »این یادداشت بردار خوب می نویسد:” KE از باب در پایین نوسان = PE در بالا ∴ از نوسانات باب ارتفاع می توان مخمل را در پایین محاسبه کرد … ” [6]

مسعودی امیر نمودارها یا فرمولها روی صفحه قرار داده می شوند. در واقع آنها مهمترین چیزهایی هستند که می توانید در یادداشت هایتان درج کنید ، زیرا می توان در متن یافت شد. نکته اصلی برای ضبط توضیحی است که با آنها همراه است. (اگر مقداری از وقت خود را برای تحصیل در کلاس می گذرانید توضیحات را بهتر می فهمید.) اگر یک نمودار بر روی صفحه قرار گرفته است ، حتماً همه برچسب ها را کنار بگذارید . سه فلش که از یک نقطه به وجود می آیند ممکن است به معنای هیچ چیز در یادداشت های شما نباشد ، اما اگر همراه با چندین جمله توضیحی و برچسب های مناسب در نمودار باشید ، ممکن است داستان کاملی از نیروهایی را نشان دهند که در بعضی از نقاط ساختار پیچیده مانند یک پل طناب دار یا ممکن است چیزی ساده تر نشان داده شود ، به این ترتیب:

استاد می گوید (و نمودارها را ترسیم می کند):

یک قاب عکس از قلاب در سقف C به دو رشته A و B آویزان شده است و هر یک زاویه ای برابر با 30 درجه با افقی دارند. سه نیرو روی قلاب عمل می کنند ، کشش به سمت بالا F C که توسط سقف اعمال می شود و دو نیروی رو به پایین F A و F B به دلیل تنش در رشته های A و B. از آنجا که قلاب در حالت استراحت است ، باید در تعادل ، و ما ممکن است روش نیروی چند ضلعی را برای تعیین روابط بین نیروهای مختلف اعمال کنیم … “

نمودارها را کپی می کنید و می نویسید:

“تصویر از قلاب آویزان است. نیروهای وارد بر قلاب هستند کشش به سمت بالا F C اعمال شده توسط سقف و رو به پایین می کشد F و F B اعمال شده توسط رشته ها. در حالت استراحت ∴ تعادل method روش چند ضلعی …. “

احتمالاً استاد نشان خواهد داد كه چگونه F A ، F B و F C در ارتباط هستند و سپس به بحث درمورد نیروهایی كه روی سقف عمل می كنند یا نیروهایی كه روی قاب تصویر عمل می كنند ، پرداختند كه هیچ یك از آنها هنوز به آن اشاره نشده است.

یکی از مهمترین تجربه هایی که یک استاد می تواند داشته باشد ، بررسی یادداشت های دانش آموزان در کلاس هایش است. در مثال بالا ، استاد احتمالاً چیزی را به جز نمودارها وارد نمی کند (نوشتن بسیاری از جملات روی تخته سیاه باعث می شود سخنرانی کسل کننده شود) و برخی یادداشت های دانشجویان از چیزی جز نمودارها تشکیل نشده است. ایده های مهم ، با این حال ، در استفاده از اصول برای مسئله خاص نشان داده شده توسط نمودارها هستند. به عبارت دیگر ، توضیحی که همراه با نمودار است ، مهمترین بخش بحث است و دانش آموز – در صورت گرفتن هرگونه یادداشت ، باید توضیحات را در یادداشت های خود قرار دهد. اگر مدرس خیلی سریع پیش می رود ، از او بخواهید که او را کند کند. به عنوان مثال ، “آیا شما می توانید نتیجه گیری دوباره بیان کنید ، لطفا؟”

برای اکثر دانش آموزان ، دو تا چهار صفحه یادداشت ، یک مقدار معقول برای یک سخنرانی فیزیک است ، از تظاهرات چشم پوشی نکنید. نمودار آزمایشگاهی را بکشید و بگویید که چه اصولی نشان داده شده است. اگر نمی دانید تظاهرات قرار است چه چیزی را برگزار کند ، از مربی سؤال کنید.

اگر مدرس نسبتاً متن را دنبال می کند ، کتاب را قبل از کلاس مطالعه کنید ، آن را به کلاس برسانید ، آن را باز نگه دارید و در حاشیه یا روی یک برگه جداگانه یادداشت کنید.

بعضی از دانشجویان بهتر است که در هنگام سخنرانی به هیچ وجه یادداشت نبرند (یا نکات بسیار مفیدی را یادداشت کنند) و تمام وقت خود را صرف تمرکز روی آنچه گفته می شود بدون اینکه حواس پرتی باشد با کراهت سعی در نوشتن همه چیز داشته باشند. بلافاصله پس از سخنرانی ، آنها مجموعه ای کامل از یادداشت ها (با توضیحات مفصل) را با استفاده از متن (و یادداشت های ترسیمی آنها ، در صورت وجود) برای نوشتن مطالب مورد بحث ، یاری می کنند.

بعضی اوقات دانش آموزان از هم جدا می شوند ، یکی از آنها روی گرفتن یادداشت های خوب (تهیه نسخه کربن) و دیگری بر هضم توضیحات تمرکز می کند. بعد از کلاس ، آنها درس را با هم بحث می کنند. در حالی که این رویه چیزی را برای توصیه کردن آن (خصوصاً در دوره های پیشرفته) ، بر اهمیت یادداشت ها بسیار تأکید می کند.

روانشناسان می گویند که عملکرد بدنی نوشتن مجموعه ای از یادداشت ها ، چیزی را به فرایند یادگیری کمک می کند ، علاوه بر این که مطالبی که تقریباً از ضرورت نوشته می شود ، تأثیر ذهنی داشته است. بنابراین شما باید حداقل یک مجموعه یادداشت در دست نوشته خود داشته باشید. این مجموعه باید به هدف مضاعف کمک به یادگیری از نظر جسمی و همچنین کمک به بررسی باشد. در نتیجه ، چه زمانی که سخنرانی تمام شد ، چه در هنگام سخنرانی یادداشت می کنید ، بلکه کار یادداشت شما شروع شده است. در حالی که این مواد هنوز هم در ذهنتان تازه است (ترجیحاً چند ساعت پس از سخنرانی) ، یادداشت های خود را بالا ببرید و آنها را صاف کنید. به توضیحات اضافه کنید. سخنرانی را با متن مقایسه کنید و بخش هایی را که از دست داده اید پر کنید. اگر این مواد هنوز مبهم به نظر می رسد ، با متن دیگری در کتابخانه مشورت کنید. جمله های مهم را در یادداشت ها و فرمول های مهم انتخاب کنید. سپس آنها را با مداد قرمز تأکید کنید تا بررسی شما برای امتحانات تسهیل شود. این احتمال وجود دارد که در یک کار کل مدت کمتر از بیست فرمول مهم شما باید بدانید وجود داشته باشد. اما به یاد داشته باشید این روش استفاده از آنهاست که واقعاً حساب می شود.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>